تفاهمنامه طرح «کلاس شهر»بین کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان امضا و کتاب کار دانش آموز این طرح رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 10 October 2020

کوروش محمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین امضا تفاهمنامه طرح بزرگ «کلاس شهر» و رونمایی از کتاب کار دانش‌آموز، با بیان اینکه به عنوان شهر دوستدار کودک وظایفی از طرف وزارت کشور برای شهر اصفهان تعیین شده است، اظهار کرد: هر کجا قرار باشد شهروند شایسته، شهر شایسته، توسعه پایدار، شهروند مسئولیت پذیر و شهروند فهیم تربیت کنیم باید به مهارت آموزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه مهارت آموزی در کشور شعاری شده است؛ امیدواریم کلاس شهر بتواند این نقیصه را جبران کند و مهارت آموزی را از حالت شعاری و نمادین به سمت یک حرکت نهادینه شده که وابسته به هیچ گروه خاصی نباشد حرکت دهد.

استقبال کلانشهرها از طرح «کلاس شهر»

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: طرح کلاس شهر در سال ۹۷ کلید خورد و در همان سال به صورت پایلوت در چند مدرسه اجرایی شد.

وی افزود: این طرح به دنبال تحقق آموزه‌های شهروندی و رسیدن به زیست پذیری شهری اصفهان است. معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: طرح کلاس شهر در سایر کلانشهرها نیز مورد استقبال قرار گرفت و امید است بتوانیم از آن به عنوان یک پروژه ملی بهره برداری کنیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: تشکیل کمیته نظارت و راهبر، کمیته اجرایی و تأمین محتوا، انتخاب بیش از ۴۰ کلاس برای اجرای پایلوت، آموزش معلمان و اولیا، تدوین کتاب کار معلم و اولیا، برگزاری ۳۷۸ کارگاه آموزشی تکمیلی، برگزاری جشن‌های ویژه، اجرای تئاتر با موضوعات شهروندی، تهیه مولتی مدیا، توزیع کتاب و تألیف کتاب سبک زندگی و آداب شهروندی برای دانش آموزان سال ششم اقداماتی است که تاکنون در این طرح انجام شده است.

رشیدی ادامه داد: اجرای طرح برای همه دانش آموزان پایه اول و ششم ابتدایی، اجرای دوره‌های آموزشی و مسابقات مجازی ویژه معلمان دانش آموزان و اولیا، تهیه نرم افزار کلاس شهر قابل استفاده در برنامه شاد و سایر برنامه‌های آموزشی و تعریف کتاب کار سبک زندگی و آداب شهروندی ویژه دانش آموزان و معلمان پایه ششم چشم‌انداز این طرح است‌.

اجرای طرح در پایه ششم ابتدایی

شهین جوانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم با تاکید بر اینکه آموزش پایه مبنای توسعه پایدار در هر کشوری است، اظهار کرد: در جامعه کنونی ما سهم زندگی اجتماعی نسبت به دوران گذشته افزایش یافته بنابراین آموزش و پرورش موظف است با نهادهای مختلف همکاری کرده تا فرصت‌های متنوع یادگیری را برای دانش آموزان رقم بزند.

وی با بیان اینکه هدف آموزش ابتدایی تعلیم و تربیت در تمامی زمینه‌ها از جمله زمینه اجتماعی است، گفت: در همین راستا «کلاس شهر» در پایه اول ابتدایی با این هدف که دانش آموزان با ایفای نقش بتوانند احساس تعلق خود را نسبت به گروه ارتقا دهند، قانون و نظم را در زندگی حاکم کنند و مدرسه مکانی برای تمرین و تجربه آموزی در این راستا باشد تشکیل شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: موفقیت این طرح در پایه اول ابتدایی باعث شد این طرح را برای کلاس ششم ابتدایی نیز اجرایی کنیم، هدف از طرح شدن کتاب حقوق شهروندی در ششم ابتدایی این است که دانش آموزان با شناخت مسئولیت‌های زندگی اجتماعی و فردی بتوانند رفتارهای سازنده و مسالمت‌آمیز داشته و به صورت سازنده و آزادانه از قانون پیروی کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این طرح یاد می‌گیرند چگونه زندگی کرده و شهروند خوبی باشند، امید است بتوانیم فرزندانمان را به افرادی تبدیل کنیم که نفع خود جامعه و دیگران را همواره در نظر گرفته و آماده ورود به زندگی شایسته فردی و اجتماعی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار