استاندار آذربایجان غربی گفت : میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به زیر ۴۰درصد رسیده و این زنگ هشداری جدی است.
کد خبر: ۹۰۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 11 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای شهریاری در هفتاد و سومین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: عملکرد فرمانداران در اجرای دقیق محدودیت ها رصد می شود و در صورت تداوم کم کاری تدابیر ویژه ای اتخاذ می شود.

وی با انتقاد از عملکرد سلیقه ای برخی مدیران دستگاه های اجرایی در اجرای دورکاری کارکنان گفت: مدیران در اجرای ۳۰ تا ۵۰ درصدی کارکنان نباید مقاومت کنند و موظف به اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا هستند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص برای کنترل کرونا را افزایش نمونه گیری ها توسط دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: با افزایش نمونه گیری ها بیماران سریع تر شناسایی و روند شیوع بیماری سریع تر قطع می شود.

آقای شهریاری گفت: روند افزایشی بیماری کرونا در استان بیانگر عدم اجرای درست دستور العمل های بهداشتی است.فرمانداران و دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی ادامه داد: نانوایی ها، ادارات و آرامستان ها سه مکانی هستند که کمترین میزان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: علیرغم اینکه همه دلداگان اهل بیت مشتاق عزاداری هستند متاسفانه به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا مراسمات عزاداری باید بصورت مجازی و بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما باشد. مدیران خراسان رضوی نیز اعلام کرده اند حاضر به پذیرش عزاداران در این مناسبت ها نیستند.

آقای شهریاری افزود: تردد مبتلایان به کرونا که در منزل دوران قرنطینه را سپری می کنند در سطح جامعه غیرقانونی است و دانشگاه علوم پزشکی باید بر روند درمان این افراد در منازل نظارت داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار