رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحران کرونا روز به روز در حال افزایش است و به کارگیری بخش خصوصی آخرین تیر دولت و بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 11 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه کارگروه صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی، افزود: زنگ های خطر از ماه ها پیش به صدا درآمده و اگر مسئولین امروز به فکر نباشند در فاجعه ی آینده، سهیم خواهند بود.
وی اظهار داشت: اهمیت برگزاری این جلسه به قدری است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و درگیری فراوان و عدم شرکت در هرگونه جلسات و اجتماعات، این جلسه که بطور مستقیم با سلامتی فرد و طعامی که مصرف می کنند، در ارتباط است، البته با رعایت تمام ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تنها راه باقیمانده برای خروج از این بحران که بعد از گذشت هشت ماه نفس کادر بهداشت و درمان را به شماره انداخته، اجرای مصوبات بدون هیچ قید و شرطی است.
وی یادآورشد: مصوباتی که قدرت اجرای آن در جامعه وجود ندارد، به تصویب نرسند بهتر از این است که ناقص و یا اصلاً اجرا نشوند.
دکتر جمالیان در پایان به سالم نبودن آب شرب چند منطقه و روستا در نقاط مختلف استان هم اشاره کرد و گفت: دادستانی عمومی و انقلاب به عنوان مدعی العموم به این پرونده ورود پیدا کرده و با خاطیان برخورد کند.
گفتنی است بیش از ۱۱ روستای بالای ۱۰۰خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر در استان مرکزی از آب آشامیدنی سالم و مناسبی برخوردار نیستند.
وضعیت نامطلوب کشتارگاه ها، دفع غیر اصولی و غیر بهداشتی پسماند کارخانجات الکل از دیگر محورهای سخنان متولی سلامت مردم استان مرکزی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار