واقعیت ماجرای خودکشی دانش‌آموز کلاس پنجم در بندر دیر در استان بوشهر هنوز در ابری از گمانه‌ها و حدس‌ها و روایت‌های بدون استناد در فضای مجازی پنهان است
کد خبر: ۹۰۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 13 October 2020
کد خبر:۱۰۰۸۶۶۱
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷13 October 2020
                                                   روایت‌های غیر مستند از خودکشی دانش‌آموز ۱۲ ساله

به گزارش تابناک سمنان آنچه این واقعه تلخ را بر موج حدس‌ها و گمانه‌ها سوار کرده است. روایتی است که می‌گوید دلیل خودکشی این دانش‌آموز ۱۲ ساله نداشتن موبایل هوشمند و خراب بودن گوشی‌اش برای دسترسی به سامانه «شاد» بوده است. این روایت با دلنوشته معلم این دانش‌آموز که در فضای مجازی منتشر شده تقویت شده است. معلم «سید محمد» کودک ۱۲ ساله درگذشته، در بخشی از دلنوشته‌اش آورده است: «خسته بودم، به خودم گفتم دیگه از تدریس غیر حضوری بدترم داریم؟ روزگار از این سخت ترم هست؟

داشتم عکس‌های فعالیت‌های بچه‌ها در گروه (شاد) را نگاه می‌کردم تا با پیام‌ها کلیپ بسازم. پیام سید محمد را دیدم که می‌گفت؛ اجازه گوشی من خرابه، اجازه گوشی من عکس نمی‌گیره، فیلم ارسال نمیکنه...

دیروز آقای مدیر بهم زنگ زد و گفت سید محمد از دنیا رفته و من الان نشستم پای گروه بدون تدریس، بدون تکلیف... از این به بعد کی وسط تدریس ریاضی بپره و بگه من گوشیم خرابه، کی بعد از وویسای روخوانی فارسی بچه‌ها بگه من نمیتونم وویس بذارم.»

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر در این باره در گفتگو با «ایران» گفت: این دانش‌آموز در خانواده‌ای بی‌بضاعت زندگی می‌کرد و هنوز هم گزارش پزشکی قانونی در خصوص علت فوت این دانش‌آموز اعم از خودکشی یا قتل و... مشخص و منتشر نشده و در دست بررسی است. مجید اجرایی افزود: ما فقط در زمینه آموزشی صلاحیت پاسخگویی داریم و این دانش‌آموز نیز در این مورد مشکل خاصی نداشته، چون تا چند ساعت قبل از این حادثه با استفاده از گوشی همراهی که مدیر مدرسه به وی داده بود از طریق سامانه شاد در کلاس درس مجازی حضور داشت و دروس خود را پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه مدیر مدرسه همسایه دیوار به دیوار این دانش‌آموز است و حتی با این خانواده رفت و آمد داشته است، تصریح کرد: به‌دلیل اینکه خانواده این دانش‌آموز بی‌بضاعت بودند، مسئولان مدرسه و بویژه مدیر از این دانش‌آموز حمایت‌های لازم را انجام دادند به طوری که مدیر مدرسه گوشی دست دومی را در اختیار این دانش‌آموز قرار داد تا بتواند در کلاس‌های درس حاضر شود لذا نمی‌توان با قطعیت عنوان کرد که به علت نداشتن گوشی خودکشی کرده است. رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: به لحاظ بعد آموزشی، مدرسه این دانش‌آموز را حمایت کرده و آموزش و پرورش در این زمینه بی‌تفاوت نبوده است، اما متأسفانه در این چالش‌ها، همیشه همه نگاه‌ها متوجه آموزش و پرورش می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم دلیل فوت این دانش‌آموز جنبه‌های مختلف داشته و علت فقط آموزشی صرف نیست و اگر می‌دانستیم که خطایی در این خصوص انجام داده‌ایم حداقل سکوت می‌کردیم، اما در این رابطه شایعاتی که مطرح می‌شود باعث شده حق مدرسه و مدیری که در این زمینه همکاری داشتند، تضییع شود. اجرایی در خصوص صحبت‌های خانواده این دانش‌آموز گفت: مادر این دانش‌آموز متأسفانه در صحبت با یک رسانه حرف‌های آموزش و پرورش را در زمینه حمایت از فرزندشان، تکذیب کرده در صورتی که قبل از آن از همکاری آموزش و پرورش و حمایت‌های آن‌ها تشکر کرده است. وی افزود: ما هم در این زمینه داوری نمی‌کنیم، اما می‌دانیم که مدیر مدرسه مشکلی با آن دانش‌آموز نداشته است و مدارک و اسناد هم در این زمینه موجود است که این دانش‌آموز در کلاس درس فعال بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:روزنامه ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار