مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: با هدف تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری 3 طرح بزرگ با 60 میلیارد ریال اعتبار در چالدران اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 14 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جباری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در چالدران گفت: نزدیک به 1 میلیارد تومان برای ساماندهی، محوطه سازی، اجرای محل استقرار مسافران، فضای پذیرایی و سرویس های بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است. 

او در ادامه فعالیت های عمرانی حوزه گردشگری در محل مقبره سید صدرالدین - وزیر اعظم شاه اسماعیل صفوی - را نیز فعالیت های اجرایی انجام گرفته در سایت موزه جنگ چالدران عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مرحله نخست مطالعات سایت موزه تمام شده است، بخشی از تملک اراضی را در دست اجرا داریم و  در این محل دیوار و رواق های سنتی را مرمت می کنیم.

استفاده از ظرفیت خواص درمانی آب معدنی آبگرم شهرستان چالدران برای ارائه خدمات بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی باعث شده در این محل مجتمع رفاهی و تفریحی در این محل احداث شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان نیز در خصوص ایجاد مرکز آب درمانی در این محل گفت: با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرایی این طرح شروع شده است و انتظار می رود تا پایان سال 1400 آماده بهره برداری شود.

جباری گفت: دولت 700 میلیون تومان نیز برای اتمام این طرح در اختیار سرمایه گذار قرار داده است.

باقرزاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالدران هم گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز با اعتبار بیش از 2 میلیارد تومان مسیر آبگرم چالدران را آسفالت می کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار