رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد؛
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند دادرسی ها، گفت: با توجه به اینکه دادرسی ها به سمت الکترونیکی شدن سوق پیدا کرده است نیازمند است که همه همکاران به ویژه قضات محاکم در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و با اشرافیت کامل به روند دادرسی الکترونیک از مزایای بسیار خوب آن بهره بگیرند.
کد خبر: ۹۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 15 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی اکبر گروسی در نشست قضایی قضات محاکم تجدیدنظر استان، اظهار کرد: سیاست‌های تحولی قوه قضائیه به گونه ای چیده شده اند که با هم مرتبط بوده و در پیوند هستند و در واقع محور دستگاه قضایی هستند و تمام امکانات و نیروهای ستاد هم در اختیار صف قرار دارند تا رسیدگی ها از عدل و انصاف و دقت لازم برخوردار شوند.

وی ادامه داد: همدلی و همکاری دوستانه در کنار کار انقلابی و جهادی در دستگاه قضایی لازمه موفقیت است، کارهای ارزشمندی که در خصوص پرونده های معوق از اواخر سال 98 شروع شد تا کنون منجر به مختومه شدن بیش از 91 درصد پرونده ها در استان شده است.

این مقام قضایی اظهار داشت: حقوق شهروندی و تکریم مراجعیان از اموری هست که دستگاه قضایی به آن تاکید بسیاری دارد و تکریم مراجعان هم صرفاً خوشرویی با مراجعان نیست بلکه احقاق حق عادلانه مردم بهترین نمود تکریم ارباب رجوع است.

به گفته وی عدم اطاله دادرسی، رسیدگی سریع و صدور احکام متقن، اجرای به موقع احکام، پاسخ سریع و صحیح به درخواست مراجعان و اقداماتی از این دست مصادیق تکریم ارباب رجوع هست که از نظام دادرسی اسلامی این انتظار هست که این مصادیق و موارد مشابه را فراهم کنند.

گروسی از قضات محاکم تجدیدنظر استان خواست تا در خصوص تعیین مجازات حبس هم با توجه به قانون اخیر کاهش مجازات حبس تعزیری و نیز بخشنامه های ریاست قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از مجازات حبس کمترین استفاده را کرده و از تاسیسات کیفری جدید به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیک، نظام نیمه آزادی و آزادی مشروط بهره بگیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به نقش اساسی و حیاتی دادگاه‌های تجدیدنظر در مدیریت پرونده های محاکم بدوی و نظارت قضایی به آنها پرداخت و از قضات محاکم تجدیدنظر خواست تا با عنایت ویژه و دقت نظر کافی نسبت به پرونده های محاکم بدوی نظارت کنند و هر کجایی نیاز به ارشاد و راهنمایی قضات محاکم بدوی باشد دلسوزانه و با احساس مسئولیت با ارشاد و تذکر لازم ایشان را راهنمایی کنند.

گروسی در پایان صحبت‌های خود تسلط به سامانه سمپ و کار با رایانه را به قضات محاکم تجدیدنظر استان توصیه کرد و آشنایی کامل قضات با سامانه های الکترونیکی را از موجبات موفقیت یک قاضی و رعایت جانب عدالت از ناحیه وی دانست.

شایان ذکر است در این جلسه اعضا در خصوص موضوع نشست نظرات فنی خود را بیان و پس از حصول نظر اکثریت جلسه به کار خود خاتمه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار