فرمانده انتظامي استان از كشف ۷۲۲ میلیارد ریال كالاي قاچاق در نيم سال نخست سال جاري در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 18 October 2020


به گزارش تابناک مرکزی، سردار " حسن مفخمی شهرستانی" در جمع خبرنگاران با تأکيد بر نقش مهم و انکار ناپذير رسانه ها ی همگانی در جهت دهي به افکار عمومي و هدايت صحيح آن در مسير پيشرفت و شکوفايي جامعه، افزود: انعکاس صحيح، دقيق و سريع واقعيت هاي جامعه در سالم سازي اجتماع مهم است.
این مقام ارشد انتظامی در استان مركزي اظهار داشت: در مقام عمل به منویات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار "جهش تولید "، هفته نيروي انتظامي با شعار "باهم برای امنیت و سلامت" با بهینه سازی منابع مالی، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی و استفاده از امکانات موجود سازمانی و کالاهای تولید داخل و مهمتر از آن رعایت شرایط حال افراد در سطح جامعه باتوجه به انتشار موج سوم ویروس کرونا از امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه ماه آغاز شده است و تا روز جمعه ۲ آبان ماه سال جاری ادامه خواد داشت .
وي از اجراي ۲۱۱بنامه در ۲۲ عنوان در هفته نيروي انتظامي در سطح استان خبر داد و گفت: رويكرد پليس استان در اجراي اين برنامه ها، افزایش سرمایه اجتماعی پلیس، افزایش احساس امنیت در جامعه، افزایش جایگاه منزلت اجتماعی پلیس و ارائه تصویری مقتدر از پلیس برای ایجاد مطلوب دو نعمت حیاتی یعنی " امنیت و سلامت" است.
اين مقام ارشد انتظامي افزايش ۱۲ درصدي كشفيات مواد مخدر و كشف چهار تن و ۹۵۸ كيلوگرم انواع مواد مخدر را نيز بازخورد اقدامات مقابله اي پليس استان در حوزه مواد مخدر خواند و یادآور شد: ‌در عمليات هاي پليس استان در برخورد با معضل مواد مخدر طي سال جاري ۹ باند تهيه و توزيع مواد مخدر منهدم و ۱۲۵ قاچاقچي و چهار هزار و ۸۳۵ نفر معتاد و خرده فروش نيز دستگير شدند.
وي در ادامه به اشاره به عمليات هاي پليس در برخورد با سارقان گفت: در برنامه ريزي مهار سرقت به عنوان يكي از مهم ترين مطالبات شهروندان، در اقدامات اجرايي انجام شده،۶۷ درصد از سرقتهای صورت گرفته در استان کشف شده است.
سردار مفخمی شهرستانی به برخي ديگر از اقدامات پليس نيز اشاره داشت و ادامه داد: كشف ۷۲۲ميليارد ریال كالاي قاچاق، توقيف ۳۳۲ دستگاه خودرو و دستگيري ۶۷۰ قاچاقچي از اقدامات ديگر پليس در نيمه نخست سال جاري است كه افزايش ۸۱درصدي كشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه داشته است.
وي یادآورشد: راهبرد پليس در حوزه امنيت فضاي مجازي ، کاهش مخاطرات در حوزه فعاليت هاي اجتماعي، حفاظت و صيانت از هويت ديني و ملّي، مراقبت و پايش از فضاي توليد و تبادل اطّلاعات براي پيش‌گيري از فعّاليّت‌هاي غيرقانوني و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه است.
سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: ميزان كشفيات جرايم رايانه اي و سايبري در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و ميزان كشف به وقوع جرايم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد بوده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به کسب رتبه سوم پلیس فتا استان در کشفیات جرایم رایانه ای در استان گفت: میانگین کشف به وقوع کشوری در نیمه نخست امسال ۸۵ درصد می باشد که پلیس فتا استان با کشف ۱۰۶ درصدی این جرایم،۲۱درصد بالاتر از میانگین کشوری توفيقات عملياتي داشته است.
وی در ادامه با اشاره به بيشترين فراواني جرايم در حوزه جرايم سايبري اضافه كرد: برداشت غيرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت بيشترين پرونده هاي تشكيلي در حوزه پليس فتا استان در شش ماهه نخست امسال بوده است.
اين مقام ارشد انتظامي در ادامه با اشاره به ميزان كشته شدگان در سوانح رانندگي در سطح استان اظهار داشت: در حوزه درون شهري كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي ۵۴ نفر که نسبت به سال گذشته۸ ۱۷درصد كاهش یافته است و در حوزه برون شهری ۲۸۳نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند که نسبت به سال گذشته در این زمینه تغییری حاصل نشده است.
وی افزود: ‌از ابتداي سال تا كنون ۱۹ هزار و ۷۴۴ دستگاه وسايل نقليه متخلف توقيف شده اند كه از این ميزان ۱۲ هزار و ۷۳۶ دستگاه خودرو و ۷هزار و ۸ دستگاه موتور سیکلت بوده است كه این وسایل نقلیه به دليل تخلفاتی از قبیل ايجاد آلودگي صوتي ، عدم ارائه مدارك شناسايي ، سرعت غيرمجاز ، حركات نمايشي و حادثه ساز توقيف شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار