سخنگوی بیمه سلامت استان:
بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشتر این افراد در صندوق روستایی بیمه سلامت تحت حمایت قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 22 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سخنگوی بیمه سلامت در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت( ۲ آبان‌ماه تا ۹ آبان‌ماه ) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت : ۱۸۰ مرکز جامع سلامت برای روستائیان وجود دارد و در صورت نیاز به پزشک متخصص نیازمند باشد از طریق پزشک مرکز معرفی میگردد.

نوری با بیان اینکه هدف بیمه سلامت ارتقای سطح زندگی و تامین سلامت مردم است افزود: تعداد زیادی کتاب با عنوان سبک زندگی سالم به صورت رایگان بین مردم توسط اداره کل بیمه
سلامت توزیع شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۳۷ موسسه درمانی همکار بیمه سلامت در استان بوده که شامل ۷ بیمارستان و ۴۵ درمانگاه و ۳۴۰ متخصص و ۳۶ پزشک فوق متخصص و ۱۷ مرکز بهداشت و غیره می باشد.

او افزود: موسسات و درمانگاه های طرف قرار داد بیمه سلامت به صورت ۹۳.۷ درصد در نسخه نویسی الکترونیک فعال بوده و ۹۹.۶ درصد نیز در نسخه پیچی فعالیت دارند که در این خصوص آذربایجان غربی رتبه اول را در کشور دارا است.

نوری اضافه کرد: روستائیان هم آزمون وسع می دهند ‌و‌باتوجه‌ به دهک های دریافت شده بصورت رایگان و یا تقبل هزینه تحت پوشش صندوق روستائیان این اداره کل قرار میگیرند.

وی در پایان گفت:از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۵۳۳ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت برای درمان افراد در سطح استان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار