فرماندار اشنویه گفت: ۲ مراسم عروسی در این شهرستان در راستای حفظ سلامت شهروندان و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا حین برگزاری لغو شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ 22 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عبدالسلام مام‌عزیزی گفت: در این مراسم عروسی که با ازدحام جمعیت در حال برگزاری بود، با گزارش به موقع شهروندان و اقدام سریع نیروهای انتظامی لغو و از ادامه آن جلوگیری شد.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور تعداد قابل توجهی از مهمانان شهرهای دور و نزدیک و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهر در حال برگزاری بود و با توجه به اینکه برگزاری آن می‌توانست سلامت شهروندان و خانواده‌ها را با توجه به شیوع بیماری کرونا با تهدید جدی مواجه کند، از ادامه برگزاری آن جلوگیری شد.

فرماندار اشنویه افزود: متاسفانه مشاهده شده که برخی از شهروندان بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های عزا و عروسی به‌ویژه در خانه باغ‌ها می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

مام‌عزیزی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عروسی‌، به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و با توجه به وضعیت بسیار قرمز شهرستان ممنوع بوده و از برگزاری آنها جلوگیری می‌شود، ادامه داد: این اقدام در جهت پیشگیری و بالا بردن ضریب ایمنی این شهرستان است و با متخلفان و برگزارکنندگان اینگونه تجمع‌ها در شهر و روستا برخورد قاطع خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون به تعداد زیادی از برگزارکنندگان مراسم عروسی در شهر و روستا تذکر داده شده به طوری که این مراسم با حداقل افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون ازدحام جمعیت برگزار شده‌ است.

وی افزود: در راستای کنترل ویروس کووید- ۱۹ و کاهش ابتلا و مرگ و میر، از هم استانی‌ها درخواست می‌شود پس از مشاهده هر گونه مراسم عزا و عروسی، مراجع ذیصلاح را به سرعت مطلع کنند تا با آنان به شدت برخورد شود.

فرماندار اشنویه ادامه داد: در این راستا و براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، بازرسان این شهرستان اقدام به پلمب سه واحد آرایشگاه زنانه در این شهرستان کردند.

وی گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری در این شهرستان طی روزهای اخیر به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است.

مام‌عزیزی با اشاره به ابتلای بیش از ۷۰۰ نفر در این شهرستان به کرونا اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون، تنها در یک ماه ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و آمار فوتی‌ها نیز در این مدت محدود به ۲۱ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار