مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی: توزیع داروی «انسولین» در ۱۴۰ داروخانه آذربایجان غربی آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 24 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی گفت: ۱۴۰ داروخانه در شهرستان‌های مختلف استان، انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را توزیع می‌کنند.

فاطمه آقازاده افزود: سهمیه انسولین توزیعی شامل اقلام مختلفی نظیر اپیدرا، نوومیکس، لانتوس، لومیر، اباساگلار و همولاگ است.

وی اضافه کرد : از کل داروخانه‌های توزیع کننده انسولین برای بیماران دیابتی ، بیش از ۵۰ داروخانه در مرکز استان قرار دارد که به صورت  شبانه روزی دارو را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت : روند توزیع انسولین در استان به هیچ وجه با وقفه مواجه نشده و در ۲ ماه گذشته شامل مهر و شهریور ، بیش از ۲۰۱ هزار عدد انسولین قلمی‌توزیع شده است.

همچنین مردم در صورت نیاز برای دریافت انسولین می‌توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب با شماره رایگان ۱۹۰ تماس گرفته و از داروخانه‌های معین در این زمینه اطلاع یابند.

طی روزهای گذشته شایعه‌های زیادی در خصوص کمبود انسولین در کشور و به تبع آن آذربایجان‌ غربی ایجاد شده بود که بسیاری از رسانه‌های معاند نیز آن را به میزان زیادی پوشش می‌دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار