معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری پیش بینی می‌شود در حدود ۱۶ هزار تن کشمش تیز آبی در سطح استان تولید شود.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 29 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبرکرامتی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضریکهزار و ۱۳هکتار از باغ های انگور استان غیر بارور و ۲۰هزار و ۷۹۵ هکتار از باغات انگوربارور هستند، گفت: طبق آمارموجود در سال جاری در مجموع از باغات استان ۲۶۵ هزار و ۸۸ تن انگور برداشت شد که ۲۰۴هزار و ۸۷تن مربوط به باغات دیم و ۲۴۴هزار و ۶۰۱ تن مربوط به باغات بارورآبی است.

کرامتی با تاکید بر اینکه ۵۰ هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب سردخانه‌های در داخل استان برای صادرات و تازه خوری شده است، اظهار کرد: ۷۵ هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب صنایع در داخل استان و مصارف خانگی از جمله شیره و کشمش آفتابی شده است.

او ادامه داد: پیش بینی شده در سال جاری از حدود ۶۵ هزار تُن از انگور تولیدی در استان، در حدود ۱۶ هزار تن به کشمش تیز آبی تبدیل شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان همواره در تولید انگور با کیفیت بالا و کشمش جز رتبه‌های برتر کشوری بوده و طرفداران بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد، یاد آورشد: امسال ۸۵ هزارتن از انگور تولیدی استان نیز به خارج از کشور و سایر استان‌ها صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

کرامتی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت کشمش برای توسعه صادرات این محصول امری مهم است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشمش آذربایجان غربی سنتی بودن شیوه‌های خشک کنی و به تبع آن افت کیفیت محصول تولید شده است هر چند واحد‌های فراوری کشمش و سبزه در استان وجود دارد، ولی بیشتر مردم به شیوه سنتی اقدام به خشک کردن کشمش وسبزه می‌کنند که باعث پایین آوردن کیفیت محصول می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درخصوص قیمت محصول انگور و کشمش نیز افزود: طبق اعلام قبلی قیمت محصول جذب شده به صنایع بین ۳۰تا ۴۰ هزار ریال، قیمت محصول جذب شده به تولید کشمش بین ۵۰ تا ۴۰ هزار ریال و قیمت محصول صادراتی و تازه خوری سردخانه ۲۵۰ تا ۱۰۰هزار ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار