مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام: افزود: مهم ترین مشکل سازمان استاندارد که بیشتر سازمان ها با آن مواجه هستند کمبود اعتبارات جهت افزایش نظارت های تکلیفی استاندارد است.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 07 November 2020

مهناز همتی اظهار داشت: در انتخاب واحد تولیدی برتر علاوه بر استمرار پروانه کاربرد علامت استاندارد، فعالیت آزمایشگاه کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، استمرار کیفیت محصولات تولیدی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت در واحد تولیدی از دیگر شاخص های واحد تولیدی برتر است.

وی اضافه کرد: افراد و نیروهای مشغول در واحدهای تولیدی برتر، باید به منطور ارتقا توانمندی های خود آموزش های لازم در خصوص کنترل کیفیت محصولات تولیدی را گذرانده باشند.

مدیر کل استاندارد استان ایلام افزود: امسال در هفته استاندارد از واحد تولیدی سیمان به دلیل رعایت شاخص های استاندارد بعنوان واحد برتر استانی در مراسمی قدردانی شد.

همتی با بیان اینکه داشتن علامت استاندارد تجهیزات وارداتی به معنی استاندارد این کالاها تا پایان استفاده از این تجهیزات نیست، تاکید کرد: تجهیزات وارداتی و صدور گواهی استاندارد برای این تجهیزات علاوه بر رعایت استاندارد در حین نصب باید حتما پس از آن نیز استاندارد لازم و الزامات را باید رعایت کنند.

وی با قدردانی از زحمات رسانه ها و مسولان اجرایی استان افزود: مهم ترین مشکل سازمان استاندارد که بیشتر سازمان ها با آن مواجه هستند کمبود اعتبارات جهت افزایش نظارت های تکلیفی استاندارد است.

وی اضافه کرد: در صورت تصویب و افزایش ردیف اعتبارت استانی و سازمانی می توانیم نظارت بیشتری بر سطح بازار، کالا و خدمات و همچنین خدمات رسانی به مردم داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه همه دستگاهای اجرایی در استان طبق ماده چهار قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ملزم به همکاری با استاندارد هستند، افزود: استاندارد به دلیل اینکه یک موضوع استراتژیک و راهبردی است نیازمند هماهنگی و همکاری سایر ادارات با این مجموعه حاکمیتی است.

دبیر شورای استاندارد استان در خصوص آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده استان نیز افزود: در حال حاضر ۱۵ آزمایشگاه تایید صلاحیت در ایلام وجود دارد که ۱۲ آزمایشگاه مشغول به کار و سه آزمایشگاه به تشخیص کمیته تایید صلاحیت این اداره کل لغو پروانه شده اند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار