بیماری کرونا همچنان در فارس قربانی می گیرد ، شمار مبتلایان به کرونا در این استان از یکصد هزار نفر فراتر رفت ، همچنان ماسک به عنوان تنها سپر دفاعی شهروندان در برابر این بیماری مرگبار شناخته شده و مردم به استفاده از ان تشویق و توصیه شده اند.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 07 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:گزارش های خبرنگاران از سطح شهر شیراز حاکی است پوشش نسبتا مناسبی از سوی اغلب مردم در برابر کرونا ایجاد شده است و به عنوان نخستین گام در خودمراقبتی تقریبا اکثر شهروندان موضوع ماسک از خانه تا خانه را رعایت می کنند ، تعطیلی اتوبوس و قطار شهری هر چند آمد و شد را برای طیف بزرگی از جامعه سخت کرده اما کمک زیادی در کاهش موارد ابتلا به کرونا دارد.

با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، فعالیت مشاغل غیر ضروری در کلانشهر شیراز از ۲۰ آبان‌ماه ۹۹ به مدت یک ‌ماه از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد ممنوع خواهد بود.براساس مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا به جز مشاغل ضروری مابقی مشاغل تا ۲۰ آذرماه ۹۹ از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد تعطیل خواهند بود.

مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه ها، مراکز آتش نشانی، امداد و نجات، آمبولانس ها، خدمات سرویس های عمومی آب و برق و تلفن، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها و فروشگاههای زنجیره‌ای است.

همچنین از امروز تا ۲۳ آبان‌ماه ۹۹، فعالیت برخی اصناف و مشاغل در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، فیروزآباد، داراب، ممسنی، رستم و استهبان به طور کامل تعطیل است.

ستاد مدیریت دانشگاهی کرونا در استان فارس نیز در نشست روز شنبه بر لزوم ایجاد محدودیت ها برای کنترل کامل کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از سفر و آمد و شد های غیر ضروری تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در یکصد و نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از انجام بیشترین تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مقایسه با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

مهرزاد لطفی با قدردانی از کادر بهداشت و درمان به ویژه کارکنان درگیر با کرونا، افزود: آمار موارد مثبت شناسایی شده در فارس از یکصد هزار مورد فرا تر رفته است.

او چند روز گذشته را از تلخ ترین روزهای این بحران طی ماه های گذشته تا کنون برشمرد و عنوان کرد: تلاشگران عرصه سلامت از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون از جان خود گذشته و نه تنها به مراجعان و مبتلایان استان، بلکه به مردم استان های مجاور نیز خدمت رسانی کردند.

دکتر لطفی با این هشدار که با افزایش روند مبتلایان و جانباختگان در استان و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، بیمارستان ها و مراکز درمانی مرجع، با بحران جدی مواجه می شوند، افزود: همه باید برای پیشگیری از مواجه شدن با بحران جدید تلاش کرده و توصیه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در تجمعات را رعایت کنیم.

وی ضمن پیگیری نمونه گیری های انجام شده طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

برچسب ها: کرونا ، ماسک ، شهروندان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار