رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۴۵ دستگاه بیت کوین به همراه متعلقات آن به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان آمل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 08 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، محمد محمد پور گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یکی از سوله های شهرک صنعتی شهرستان آمل افرادی در امر تولید ارز دیجیتال فعالیت دارند، مراتب دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان آمل قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی ماموران با حضور در منطقه لاریجان در بررسی های اولیه موفق به کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال شامل مقادیر زیادی تجهیزات و دستگاه های برقی متعدد از جمله ۴۵ دستگاه بیت کوین نصب شده روی قفسه ها به همراه دستگاه های سوئیچ به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به دستگیری ۲ متهم این پرونده اظهارکرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند .

محمدپور افزود: افراد سود جو و قاچاقچیان ارز دیجیتال با اجاره سوله و انبارهای متروک متعلق به شرکت های نیمه تعطیل و راکد که عمدتا دارای انبار و امتیاز برق صنعتی با ولتاژ بالا هستند، اقدام به تشکیل مزرعه تولید ارز دیجیتال می کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،وی نوسانات شدید اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت ارز و تعطیلی بسیار از کارخانجات را در تشکیل این باندها بسیار موثر دانست و گفت: این اقدامات مجرمانه هزینه بالایی به زیرساخت ها و حقوق بیت المال به خصوص شبکه توزیع برق وارد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار