مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: بوستان یادمان شهدا با غرس 6 هزار و 90 اصله درخت به نام شهدا با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال به مناسبت روز قم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 08 November 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به تشکیل دبیرخانه روز قم در شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی شهرداری اظهار کرد: کمیته‌های چهارگانه‌ای برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های این روز شکل گرفته و با توجه به شیوع ویروس کرونا و گرفتاری‌های اقتصادی مردم شعار امسال روز قم بی لطف شما درد مداوا شدنی نیست گذاشته شد تا زیر سایه حضرت معصومه(س) هم به مشکلات پیروز شویم و هم این بیماری به پایان برسد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متنوعی در سه حوزه شهروندی، فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی برنامه ریزی شد گفت: با همکاری استانداری برنامه‌های مرتبط با هر دستگاه به آنها ابلاغ شد تا برنامه‌ها رنگ و بوی بهتری بگیرد.

مقیمی با اذعان به اینکه روز قم ظرفیت ویژه اقتصادی و فرهنگی برای شهر قم است خاطرنشان کرد: در این زمینه برای رشد اقتصادی می‌توان بهره‌های مطلوبی گرفت و به مشاغل کوچک و تولیدی‌های خانگی کمک کرد.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی بوستان یادمان شهدا با غرس 6 هزار و 90 اصله درخت به نام شهدا با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: یکی از خلاهای فرهنگی که در شهر قم وجود دارد موزه‌ها و خانه‌موزه‌ها است که بستر تاریخی و معرفی فرهنگ شهر را بر عهده دارد و به همین منظور با همکاری خانواده شهید زین‌الدین افتتاح خانه‌موزه این شهید را پیگیر هستیم و نزدیک به یکسال تیم محتوایی مشغول طراحی و ایجاد المان‌های ایثار و شهادت در این خانه هستند.

وی ادامه داد: خانه شهید با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال بازسازی شده و در این ایام شاهد افتتاح آن خواهیم بود؛ در این خانه موزه هم به زندگی تربیتی خانواده پرداخته خواهد شد و هم لشکر 17 علی بن ابیطالب و جنبه‌های مختلف زندگی شهید زین‌الدین معرفی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در دو منطقه آذر و بلوار یادگار امام دو سرای محله به افتتاح می‌رسد افزود: افتتاح طرح محله سبز با همکاری سازمان پارک‌ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ شهروندی گفت: 36 وله برای معرفی ظرفیت‌های شهر قم تولید شده که در دو حوزه تولید شده که یکی معرفی بافت تاریخی و فرهنگی شهر است و با رسانه ملی هم هماهنگی شده تا شاهد پخش این وله‌ها از رسانه ملی هم باشیم.

مقیمی با اذعان به اینکه بیش از 100 پادکست صوتی برای معرفی محلات و شخصیت‌های شهر قم در حال تولید است گفت: 28 آبان‌ماه هم امضای تفاهم‌نامه‌های گردشگری بین شهرداری شیراز، مشهد و قم خواهیم داشت و در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تبادل تجربیات گردشگری و صنایع دستی و... همکاری صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: نمایشگاهی از تصاویر قدیم قم و مقایسه با تغییرات و توسعه شهری را در این مناسبت برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز قم بیان کرد: در حوزه نشاط اجتماعی هم مجموعه استیج‌های شادیانه نیز به منسابت‌های مختلف برگزار شده و در این روزها نیز برگزاری این برنامه ادامه خواهد یافت.

وی برگزاری سرودهای خیابانی را از دیگر برنامه‌های روز قم عنوان کرد و گفت: بیش از 80 اجرای تئاتر خیابانی در شوارع مختلف خواهیم داشت و این تئاتر خیابانی در راستای توسعه فرهنگ شهروندی و شعار این روز خواهد بود.

مقیمی از برگزاری نمایش پرده‌خوانی همسایه خبر داد و افزود: هشت سرفصل آموزشی فرهنگ شهروندی نیز آماده شده که در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. اولین کتاب از این مجموعه با عنوان رانندگی و برازندگی برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: دو مجموعه شب شعر در حوزه معرفی شهر قم و معرفی وجوه مختلف شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شده که کلیپ‌هایی از آن تولید شده و پخش می‌شود.

مقیمی بیان کرد: در حوزه کسب و کار و حمایت از زنان سرپرست خانوار و تولیدکنندگان خانگی، بیش از 200 بانوی سرپرست خانوار شناسایی شده و در قالب اینترنتی محصولات خود را عرضه خواهند کرد؛ از باغداران و تولیدکنندگان انگشتر هم در این بازار اینترنتی دعوت شده که حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به طراحی سردیس‌های 12 شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این سردیس‌ها به همت سازمان زیباسازی تولید شده که در خیابان انقلاب نصب خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار