محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از صدور ۳ گواهینامه سلامت برای محصولات کشاورزی انجیر، گیلاس و آلبالو در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 08 November 2020

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:پیرو تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان، به منظور ترویج فرهنگ استفاده از محصول سالم و گواهی شده ،همچنین اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی، این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان از سال گذشته گام های مهمی در صدور پروانه های کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برداشته اند.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان در سال گذشته به عنوان استان پیشرو، برای هشت سایت باغی و مزرعه بانوان کشاورز، پروانه صادر و در سال جاری نیز صدور 11 پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی، کدو آجیلی، بادام درختی، گردو، زعفران و ... در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون 3 مورد از آنها صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: این مجوز ها تاکنون برای محصولات انجیر، گیلاس و آلبالو صادر شده است که نشان از انطباق آزمایشات انجام شده بر روی محصول، همچنین آزمون آب و خاک، مبارزه بیولوژیکی با آفات و بیماریها صورت گرفته و در تمامی موارد، وجود مواد آلاینده از قبیل؛ فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات ومایکوتوکسین‌ها نیز کمتر از حد مجاز ذکر شده در استاندارد ملی است.

نیازی تصریح کرد: از آنجایی که بانوان کارآفرین و تلاشگر روستایی نقش مهمی در بخش کشاورزی دارند این طرح باعث ارتقای سطح مهارت های حرفه ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، ترویج فرهنگ استاندارد، آموزش استاندارد سازی محصولات کشاورزی در بین بانوان کشاورز می شود.

وی در پایان اظهار کرد: تلاش می کنیم با بکارگیری این استانداردها و همکاری دستگاههای ذیربط، ضمن افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان در جهت برند سازی و ارتقای کیفیت آنها گام برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار