محمد حیدری در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اعلام هشدار و استقرار تیم های گشت پلیس راه همزمان با وقوع بارندگی های اخیر خبر داد و گفت: طرح زمستانه با اعمال برنامه های مراقبتی، فرهنگی و اجتماعی از ٢٠ آذر ماه آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 08 November 2020

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:هشدارهای لازم و اعلام آماده باش جهت مواجهه با بارندگی های پیش رو به پاسگاه های سراسر استان داده شده، در همین راستا تعداد گشت ها را افزایش داده شده و شرایط برای تحرک کمتر و حضور محسوس تر گشت ها را ایجاد کردیم. برگچه هایی با محتوای هشدار لازم جهت مواجهه با لغزندگی جاده ها در اختیار رانندگان قرار می گیرد و تمامی اتوبوس ها، سواری ها و مینی بوس های ناوگان حمل مسافر را بر خلاف روزهای عادی ملزم به توقف در مقابل پاسگاه های پلیس راه کرده ایم تا در حین ثبت ساعت، هشدارهای لازم توسط عوامل پاسگاه ها را دریافت و احتیاط جهت رانندگی در شرایط لغزندگی را مد نظر قرار دهند.وی در ادامه افزود: همچنین هشدارهای لازم به عوامل پلیس راه و راهداری ها جهت مواجهه با نقاط حادثه خیز یا نقاطی که ممکن است با لغزندگی جاده ها و آبگرفتگی معابر دچار مشکل شوند، داده شده، مشکل آبگرفتگی در نقاط شناسایی شده از سال های گذشته را نیز با استقرار تیم ها و همکاری راهداری رفع می کنیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به برداشته شدن محدودیت تردد از جمعه شب، تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش تردد رو به رو نیستیم.

وقتی "راه صابونی" شد، خیلی مراقب باشید!

حیدری در ادامه به تمامی همشهریان توصیه کرد در شرایط آب و هوایی حساس، موارد ایمنی را با جدیت رعایت کنند و متذکر شد: در اولین بارش های سال، اصطلاحی رایج با عنوان "راه صابونی" وجود داردکه بر اثر بارش های سالانه ایجاد شده و خطرناکترین و لغزنده ترین زمان برای جاده ها است، به مردم توصیه می کنیم در چنین شرایطی مراقب باشند، سرعت را کاهش داده، لاستیک های فرسوده را تعویض و فاصله ی مطمئنه را با خودروهای جلویی و کناری تنظیم و مراعات کنند.

خودروهایتان را از همین حالا آماده زمستان کنید

وی از اجرای طرح زمستانه خبر داد و گفت: طرح مذکور از ٢٠ آذر ماه آغاز و تا ٢٠ اسفند ماه ادامه خواهد داشت،
لازم است رانندگان، خودروهایشان را به وسایل و تجهیزات زمستانی مجهز کنند، همچنین رانندگان تامین زنجیر چرخ و تعویض لاستیک، سرویس بخاری و برف پاک کن را آغاز کنند تا خودروهایشان برای زمستان آماده باشد. این طرح، گردنه های برف گیر استان را پوشش دهی می کند، البته از لحاظ حضور فیزیکی تیم های شبانه روزی با کمپ های مشترک راهداری، هلال احمر و اورژانس داخلی به صورت کلی سایر نقاط استان را با نیروهای مستقر شده تحت پوشش قرار می دهند. طرح زمستانه شامل حضور فیزیکی، اعمال مقررات و برنامه های فرهنگی و آموزشی است، برگچه های آموزشی، تبلیغات میدانی، تغییر پیام بنرهای مقابل پاسگاه ها به پیام های زمستانی، تبلیغات در رسانه ها و فضای مجازی از جمله برنامه های فرهنگی و آموزشی این طرح است که به صورت سراسری انجام می شود.

وی در پایان خواستار جدی گرفتن توصیه های پلیس از سوی مردم شد تا زمستان کم حادثه و بدون خسارات جانی یا مالی را پشت سر بگذاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار