سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسیر حضور سرمایه گذاران در استان هموارتر و دستگاه های تخصصی با همراهی معاونت اقتصادی استانداری از اجرای طرح های جدید استقبال می کنند، گفت: کارخانه تولید لاستیک خودرو با مشارکت بخش خصوصی در استان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 08 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستم زاد در نشست بررسی طرح سرمایه گذاری تولید لاستیک در استان اظهار داشت: ایلام از نظر امنیت سرمایه گذاری در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد و تمهیدات لازم برای استقبال از سرمایه گذاران با فراهم شدن زیرساخت ها نظیر زمین، آب و برق و گاز اندیشیده شده و آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی افزود: امروز طرح تولید لاستیک با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن انواع لاستیک خودروهای سبک و سنگین و اشتغالزایی ۸۰۰ نفر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و بدون نیاز به تسهیلات ارزی و ریالی بررسی و مقرر شد دستگاه های تخصصی ظرف مدت ۲ هفته نسبت به تعیین تکلیف جانمایی زمین مورد نیاز و سایر زیرساخت و استعلامات اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: این طرح با سرمایه گذاری مستقیم و با فناوری تحت لیسانس ژاپن پس از جانمایی زمین در استان کلنگ زنی خواهد شد.

رستم زاد یادآور شد: امیدواریم پس از تعیین تکلیف زمین و سایر زیرساخت ها بر اساس برنامه زمانبندی طرح اجرا و شاهد اشتغالزایی آن در استان باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: طرح تولید لاستیک جزء اولویت های سرمایه گذاری در کشور است.

رضا محمدرحیمی اظهار داشت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و واردات ۵۰ درصدی لاستیک، بدون شک این طرح جزو اولویت های سرمایه گذاری در کشور و استان محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح های تولیدی با کمک بخش خصوصی تحرکی اساسی در خودکفایی کشور و جهش تولید ایجاد کند.

مجری طرح نیز گفت: این طرح با هدف تولید سالانه پنج هزار تن لاستیک خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس و مینی بوس و اشتغالزایی ۸۰۰ نفر نیازمند سالانه ۱۴ هزار کیلو وات برق، ۹۰۰ هزار متر مکعب آب و ۲۴ میلیون متر مکعب گاز در سال است.

فیض الهی اظهار داشت: از آنجاییکه تکنولوژی و دستگاه های این کارخانه تولید لاستیک خریداری شده پیش بینی ما این است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها ظرف ۴۸ ماه اجرا و تولید آن شروع شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار