اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 18 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 08 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 18 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 18 آبان بشرح زیر است:

شرایط ترخیص موتورسیکلت های توقیفی در مازندران تشریح شد

سرپرست پلیس راهور استان مازندران در تشریح جزئیات ترخیص موتور سیکلت های رسوبی از پارکینگ ها از امکان تقسیط جرایم موتورسیکلت های توقیفی رسوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحیم باقری با اعلام این خبر، گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و دستور فرمانده ناجا و فرمانده انتظامی استان، ترخیص موتورسیکلت های رسوبی که تا تاریخ 29 اسفندماه 1398 در توقفگاه ها به دلیل تخلفات رانندگی در سال های گذشته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر استان توقیف شده اند. مالکان یا متصرفان می توانند از امروز یکشنبه 18 آبان ماه 1399 با در دست داشتن اسناد مالکیت موتورسیکلت و رسید توقفگاه ها و کارت ملی با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 شهر محل سکونت خود نسبت به ثبت درخواست ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند .

وی افزود: موتورسیکلت های فاقد پلاک، فاقد بیمه نامه شخص ثالث و افراد فاقد گواهینامه رانندگی با اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم تردد در معابر عمومی و برای متصرفان باید در دفتر خانه اسناد رسمی تعهد محضری مبنی بر کشف فساد ارائه کنند .

سرهنگ باقری اظهار کرد: متصرفان بایستی یکی از اسناد موتورسیکلت و کارت ملی و شماره تماس همراه به نام خود و نشانی محل سکونت و کار خود به همراه قبض یا رسید پارکینگ را ارائه کنند .

سرپرست پلیس راهور مازندران ، افرود: موتورسیکلت های فاقد پلاک یا پلاک غیر مجاز که در سامانه شماره گذاری و سامانه پارکینگ ها ثبت نشده اند به پلیس آگاهی مراجعه و مشکلات خود را پیگیری نموده و بعد از آن برای ترخیص مراجعه کنند .

وی پرداخت هزینه های قانونی شامل جریمه های رانندگی، هزینه انتقال و هزینه نگهداری در پارکینگ برابر ضوابط و مصوبه سال 1394 است و این طرح برای موتورسیکلت های با حجم بالای 250 سی سی شامل نمی شود .

وی مدت اجرای این طرح را 2 ماه از تاریخ اعلام شده 18 آبان ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این مدت تمدید نخواهد شد لذا با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا از شهروندان متقاضی در خواست می شود، زمان را مدیریت کنند تا متصدیان دفاتر پلیس + 10 بتوانند با سعه صدر اقدامات لازم را انجام دهند .

__________________________________________

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در شهرستان بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 3400 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از نوع قرص آرایشی و ادکلن خارجی قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید محسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان حین کنترل به یک فروشگاه بزرگ آرایشی مشکوک و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وي با اشاره به اینکه در بازرسي از این فروشگاه 3400 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی از نوع ادکلن خارجی قاچاق و انواع قرص های آرایشی كشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 500 میلیون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

_______________________________________

آزاد سازی 7 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در سوادکوه

در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم قضائی 9 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای حومه شهرستان سوادکوه تخریب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام این خبر، گفت: درپی صدور حکم قضائی و در راستاي حفظ و صيانت از اراضي کشاورزي و منابع طبيعي، 7000 متر مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

وی تصریح کرد:برابر بررسی های به عمل آمده افرادی در روستاهای حومه شهرستان سوادکوه به صورت غیر قانونی با احداث ساختمان و دیوار کشی به تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی اقدام کردند که با حکم صادره از مرجع قضائی این ساخت و سازهای غیر مجاز با حضور نمایندگان ساازمان هاي مرتبط تخریب شد.

وي در خاتمه از شهروندان خواست قبل از خريد واحدهاي مسکوني در محيط هاي روستايي از اصالت مدارک آن مطمئن شده و از خرید املاکی که به صورت غیرمجاز تغییرکاربری داده شده جدا خودداری کنند.

___________________________________________

کشف 3 تن روغن خوراکی احتکاری در شهرستان بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 3 تن روغن خوراکی احتکار شده به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی با اعلام اين خبر، گفت : در پي كسب خبري مبني بر احتكار کالاي اساسي و عمومي مردم توسط واحد تجاری در امیر آباد بهشهر، موضوع در دستور كا

masoud pashna, [۰۸.۱۱.۲۰ ۲۲:۳۱]
ر ماموران پليس آگاهي این فرماندهی قرار گرفت.

وي تصريح كرد: با كار اطلاعاتي صورت گرفته انبار احتكار كالا شناسائي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي و با همكاري کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان و بازرسان اداره صنعت و معدن از اين انبار بازديد به عمل آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر اظهار داشت: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين انبار 3600 بطر روغن خوراکی به میزان 3 تن را كشف كنند.

سرهنگ عنایتی گنجی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکار شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت : پليس با كساني كه بخواهند در بازار اختلال ايجاد كرده و با احتكار مايحتاج مردم ، قيمت ها را بالا ببرند برابر قانون قاطعانه برخورد مي كند.

_____________________________________

توقیف 2هزار و 600 لیتر روغن خوراکی احتکاری در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقیف 2هزار و600 لیتر روغن خوراکی در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ قاسم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبر مبني بر دپوی مقادیری روغن خوراکی توسط افراد سودجو در انباری واقع در یکی از محلات شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به حساسيت موضوع، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهي با انجام تحقيقات و بررسي ميداني منطقه، موفق به شناسايي انبار مورد نظر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا با بیان اینکه طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته با مقام قضائي و اداره صمت،در بازرسی از این انبار مقدار 2هزار و 600لیتر روغن خوراکی کشف گردید خاطر نشان کرد:ارزش ریالی کالای توقیف شده240میلیون ریال می باشد.

سرهنگ عزیزی در پايان با بيان اينكه انبار موصوف پلمب و مالک آن به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده و يا اطلاع از فعاليت مربوط به قاچاق، احتکار و يا هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي، با مرکز فوريت‌هاي پليسي110 تماس و موضوع را اعلام کنند.

_____________________________

بازداشت سارقان موبایل قاپ در قائم شهر

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري 2 سارق موبايل قاپ و کشف 21 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ مهدی خادمی با اعلام این خبر، گفت : در پي وقوع چندین فقره موبايل قاپي در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، تصریح کرد : با ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با تقویت گشت های انتظامی در برخی مناطق آلوده و جرم خیز به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک با دو سرنشین که با صورت پوشیده در حال تردد بودند، مظنون شدند.

وی افزود: افراد مظنون که از سارقان موبایل قاپ بودند حین سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان با مشاهده ماموران پلیس اقدام به فرار کردند که با سرعت عمل پلیس در همان مکان دستگیر شدند.

سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه متهمان به سرقت از طائفه فیوج هستند، گفت: این افراد در بازجویی های فنی پلیس به 21 فقره سرقت اعتراف کردند که تلاش برای کشف اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای پلیسی از تردد در نقاط خلوت و حاشیه ای شهر به خصوص در ساعت پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.

_______________________________

کشف 13 فقره سرقت منزل واماکن در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از شناسایی و دستگيري سارقان منزل با 13 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حسین زارع در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت منزل واماكن در شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر،افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقیقات گسترده پلیسی، 3 سارق را شناسايي و در عملياتی غافلگيرانه آنان را دستگير کردند.

وی تصريح كرد: متهمان در باز جوئی های فنی پلیس تاکنون به 13 فقره سرقت از منزل و اماكن اعتراف كردند و پس از پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شدند.

سرهنگ زارع در پایان به شهروندان توصیه كرد: اماکن و اموال خودرا را به تجهیزات بازدارنده و ایمنی، مجهزكنند و درحفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند.

________________________________________

دستبند پلیس بر دستان سارقان کابل برق در فریدونکنار

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری سارقان کابل و تجهیزات انتقال برق با 7 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حسن هاشم پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت

masoud pashna, [۰۸.۱۱.۲۰ ۲۲:۳۱]
: در پي وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل و تجهیزات انتقال برق در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ هاشم پور خاطر نشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از بررسي های همه جانبه موفق به شناسايي سارقان سابقه دار در این سرقت ها شدند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگير و در بازجويي های انجام شده به 7 فقره سرقت کابل و تجهیزات انتقال برق اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با بيان اين که متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند از شهروندان خواست: برای برقراری امنیت اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

 

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 17 آبان بشرح زیر است:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار