سعید نمکی:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همراهی بیست میلیون بانوی ایرانی به عنوان سفیران سلامت در اجرای طرح رهپویان سلامت خبر داد و گفت: تا ظرف دو هفته آینده، هیچ نقطه‌ای از کشور مشکل کمبود اکسیژن نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 10 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سعید نمکی در جمع اصحاب رسانه ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان کرمانشاه، قدردانی از خدمات استاندار رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه امسال در پویش "راه سلامت" بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی، صد‌ها خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت افتتاح می‌شود و نشان از سال سختی است که پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیشترین افتتاح در راستای زیرساخت‌های نظام سلامت را داشته ایم، افزود: امروز پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور طرح جدیدی که با هدف مدیریت و کنترل کرونا و بر پایه‌ی محله محوری و خانواده محوری است، افتتاح می‌کنیم. استان کرمانشاه به حق یکی از استان‌های پرتوفیق در اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت"
به عنوان طرحی که در سال گذشته با هدف خانه محور کردن نظام سلامت و گسترش مشارکت زنان در عرصه نظام سلامت آغاز شد، بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بنابر این طرح ۲۰ میلیون سفیر سلامت از بین بانوان مملکت به عنوان همراهان خود در نظام سلامت و درون خانواده خواهیم داشت. این حرکت در استان کرمانشاه آغاز شد. وزارت بهداشت در بیماریابی زودرس، اقناع و آموزش همگانی در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی درست و پرهیز از رفتار‌های نامناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کویید ۱۹ و همچنین افزایش تست‌ها که آن‌ها را از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار و با ورود تست‌های رقیق یا سریع در هفته‌های آینده و هفته بعد به روزی ۱۰۰ هزار تا خواهیم رساند.

این مقام مسئول اجرای این طرح را حرکت بزرگی خواند و خاطر نشان کرد:آغاز آن از امروز و استان کرمانشاه است که با لطف خداوند و با کمک عزیزان تلاشگر در سازمان بسیج، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین محلی و باقی دست اندر کاران به شکل محله محور و خانواده محور اجرا می‌شود.

وی از مزایای این طرح، کمک به افراد بی بضاعت (آن‌ها که بضاعت ماندگاری در خانه ندارند) همچنین حمایت‌هایی که در دو دوره قرنطینه توسط سازمان‌های حمایتی ایحاد می‌شود و تسهیل امور بیمارستانی در کاهش مرگ و میرها، را برشمرد و یادآور شد: امیدواریم در آینده نزدیک با سعی و تلاش، موارد بستری و مرگ و میر را کاهش و موارد شناسایی را افزایش دهیم. اگر از روز‌های گذشته و در روز‌های آینده مواردی از افزایش بیمار گزارش می‌شود نشان از بیماریابی مستمر و فعال است که در داخل خانه‌ها انجام می‌شود.

سعید نمکی تاکید کرد: باید از همه کسانی که ما را در این راه کمک می‌کنند قدردانی کنم تردید ندارم با مساعدت همراهان در ماه‌های آینده با کاهش قابل توجهی در مبتلایان و کاهش مدار بستری و مرگ و میر رو به رو خواهیم شد. وزارت ارتباطات، سازمان بسیج، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و از همه مهمتر عزیزان پرتلاش و همراه در رسانه‌های جمعی همواره در کنار ما هستند.

وی در ادامه بیان داشت: در رابطه با دستگاه اکسیژن ساز پیشتر مشکلات بسیاری داشتیم، بار سنگین بیماری، مصرف بالای اکسیژن که با ظرفیت‌های فعلی کشور قابل مقایسه نبود. خوشبختانه امروز در پی تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما در وزارت بهداشت امروز مشمل کمبود اکسیژن را در استان‌ها به حداقل رسانده ایم. هنوز برخی نقاط مشکل دارند که تلاش می‌کنیم تا نهایتا دو هفته آینده هیج نقطه‌ای در کشور مشکل کمبود اکسیژن نداشته باشد.

نمکی تاکید کرد: کارکنان سلامت تا آخرین لحظه به هیچ شهروند ایرانی نخواهند گفت: تخت خالی نداریم! محکم ایستاده ایم و به تعهد خود وفاداریم، اما از مردم درخواست می‌کنیم در این راه ما را همراهی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار