وزیر بهداشت خبر داد
در این طرح، محور فعالیت ما بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی‌شده و حمایت‌هایی که در طول قرنطینه باید از آن‌ها انجام شود، شناسایی سریع موارد مبتلا و افزایش تست‌ها که اکنون به روزانه ۴۰ هزار مورد افزایش یافته و تا هفته‌های آینده به روزی ۱۰۰ هزار خواهد رسید، است.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 10 November 2020
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تست‌ها در آینده به ۱۰۰هزار مورد در روز گفت: تست‌های سریع از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش تابناک سمنان سعید نمکی در آیین افتتاح ۶۶ پروژه سلامت استان کرمانشاه، با ابراز اینکه «ما در شرایط تحریم و روز‌های سخت بیشتر از روز‌های برخوردار می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم» اظهار داشت: امسال اولین سالی است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود و این‌چنین سالی قبل و بعد از انقلاب وجود نداشته است که در اوج تحریم و بستن دست‌وپا در شرایط سخت اقتصادی، ‌چنین اقداماتی انجام شود.

نمکی گفت: طرح غربالگری عمومی که امروز همکاران ما در کشور آغاز می‌کنند، پیرو جلسه تاریخی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و ایشان اوامری فرمودند که یکی از نکات کلیدی و سرنوشت‌ساز کنترل و مهار بیماری، محله‌محور و خانواده‌محور کردن این طرح بود.

وی افزود: طرحی که امروز آغاز می‌شود، دگرگونی در مسیر بیماری ایجاد خواهد کرد و در روز‌های نخست مدیریت بیماری با همکاری بسیج و دیگر سازمان‌ها آغاز شد و توانستیم با بسیج ملی مبارزه با کرونا در کمتر از ۶۰ روز، تعداد مرگ‌ها را به کمتر از ۴۰ نفر در روز و میزان بستری‌ها را در ۵۰ روز اول به یک‌پنجم برسانیم.

نمکی بیان کرد: این راه بسیار موفق بود که از تجربه ارزشمند دفاع مقدس به دست آمده بود و توانستیم در کمتر از ۶۰ روز با غربالگری ۷۸ میلیون جمعیت بار بیمارستان‌ها را به ‌شدت کاهش دهیم.

وزیر بهداشت گفت: در این مرحله نیز توانستیم با توجه به همکاری بین‌بخشی مناسبی که بعد از فرمایشات مؤثر مقام معظم رهبری ایجاد شد، طرحی را آماده کنیم و امروز این طرح محله‌محور از استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این طرح، محور فعالیت ما بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی‌شده و حمایت‌هایی که در طول قرنطینه باید از آن‌ها انجام شود، شناسایی سریع موارد مبتلا و افزایش تست‌ها که اکنون به روزانه ۴۰ هزار مورد افزایش یافته و تا هفته‌های آینده به روزی ۱۰۰ هزار خواهد رسید، است.

آغاز «طرح غربالگری عمومی» در کشور برای مبارزه با کرونا/ افزایش تست‌های کرونا به روزی ۱۰۰هزار نمونه/ تست‌های سریع از هفته آینده در بازار
وزیر بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه تست‌های سریع، که ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نتیجه با آنها اعلام می‌شود نیز در داخل ساخته شده و تا هفته آینده وارد بازار می‌شود و مقدار قابل‌توجهی نیز وارد شده است که با افزایش تست‌ها به روزی ۱۰۰ هزار مورد، موارد دارای اولین علائم قابل بررسی و حلقه مبتلایی و افراد مرتبط با بیمار شناسایی می شوند. همچنین از ظرفیت‌های مردمی اعم از بسیج، مساجد و روحانیت و طرح ماندگاری به ‌نام هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده می شود که در هر خانه یک سفیر سلامت خواهیم داشت.

نمکی گفت: از روز‌های اول اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" یکی از استان‌هایی که به‌شدت خوب و علاقه‌مند بود و خیلی هم خوب کار کرد، استان کرمانشاه بود و این طرح، یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیلی است که در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا با تأکید بر محله‌محور بودن و خانواده‌محور بودن که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و مورد حمایت رییس جمهور نیز قرار گرفته است، به ‌کار گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: برآورد ما این است که با همدلی، وفاق و رعایت بیشتر پروتکل‌ها با تأکید بر آموزش، شناسایی زودرس بیماری، بار بیمارستان‌ها را به ‌شدت کاهش خواهیم داد و بار سنگین حوزه درمان که بر دوش پزشکان و پرستاران است، به‌ سرعت کاهش پیدا خواهد کرد؛ هرچند بار نظام سلامت به دوش عزیزان ما در عرصه بهداشت از بهورزان تا مراقبان سلامت، پزشکان خانواده و پزشکان عمومی سنگین‌تر می‌شود، به‌عنوان یک حرکت پیشگیرانه، دوباره می‌توانیم نشان افتخاری را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: باید از همه عزیزانی که در این مدت به ما کمک کردند، از جمله نیرو‌های مسلح، استانداران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه مهندس جهرمی در اطلاع‌رسانی و ردیابی مبتلایان، وزارت کشور، خیّرین، سازمان‌های مردم‌نهاد، صداوسیما در سطح ملی و استانی و رسانه‌ها تشکر کنیم و امیدواریم که با رویکرد جدید در شیوه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم با شیوه‌های هنرمندانه، شاهد تغییراتی باشیم.

نمکی خاطرنشان کرد: امروز به کرمانشاه سفر کردیم که هم سالروز زلزله کرمانشاه را پاس بداریم و هم بگوییم که ما ملت امام حسینیم و هم در صحنه‌های پرهراس و سهمگین مبارزه می‌کنیم و هم می‌سازیم که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بماند که در شرایط تحریم و روز‌های سخت، بیشتر از روز‌های برخوردار می‌توانیم برای مردم این سرزمین تلاش کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برآورد ما این است که با این همدلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها و با محور آموزش، بار بیمارستان‌ها به‌ شدت کاهش یابد و نشان افتخاری برای جمهوری اسلامی به دست آید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار