مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اقدامات این اداره کل از اهالی رسانه و هنر را تشریح کرد و گفت: تسهیلات تحفه در جهت برقرار شدن چرخه کاری مجموعه‌های هنری و فرهنگی در راه است.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 11 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای حمایت از اصحاب رسانه به‌واسطه شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که در ایام کرونا ایجاد شد طبیعی بوده که به‌واسطه محدودیت‌ در فعالیت‌های هنری و فرهنگی دچار مشکلاتی باشیم و در همه بخش‌ها ازجمله سینما و آموزشگاه و رسانه مشکلات متعددی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده تا با توجه به وضعیتی که وجود دارد تا حدی آسیب‌ها واردشده به مجموعه‌های فرهنگی و هنری را جبران کند، ابراز کرد: هرچند خانواده‌ بزرگی زیرمجموعه ماست و مطالبه در سطح کلان هم در حال دنبال شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: نخستین اقدام در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی در عرصه فرهنگ و هنر این بود که افراد زیرمجموعه صندوق هنرمندان به مدت سه ماه بیمه آنان توسط ارشاد پرداخت شد و قرار است هنرکارت فعال و اعتبارات کمکی به هنرمندان داده شود.

وی با تأکید بر اینکه ازنظر سامانه کارا، قم در میانه جدول کشوری قرار دارد و با اینکه تک شهرستانی هستیم 371 پرونده برای دریافت وام به بانک ارجاع داده‌ایم که 160 میلیون تومان برای ده کارمند امکان دریافت وام وجود دارد، افزود: تاکنون بالغ‌بر 950 نفر شاغل از این طرح بهره‌مند شدند.

حسینی کاشانی یادآور شد: تلاش‌هایی برای بچه‌های رسانه انجام شد تا بتوانند وام قرض‌الحسنه‌ای را دریافت کنند، هرچند مشکلاتی وجود داشته است اما تعدادی توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: تسهیلات تحفه در جهت برقرار شدن چرخه کاری مجموعه‌های هنری و فرهنگی در راه است، به‌طوری‌که اگر مجموعه‌های فعال برنامه‌های مختلفی داشته باشند که چرخش کاری را بالا ببرند تا سقف یک میلیارد تومان دریافت کنند، در این ارتباط پرونده‌ها در حال اجراست و متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند و همچنان نیز برنامه‌های مختلفی نسبت به خانواده فرهنگ و هنر دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به حمایت از اهالی رسانه نیز اضافه کرد: در حوزه رسانه نیز همراهی‌هایی شده است و در این فضا از امکانات و امتیازات خاص استفاده می‌کنند، ضمن اینکه همچنان پیگیر یارانه رسانه‌های مکتوب و سایت‌هایی که روال را انجام داده‌اند هستیم و کمک‌ها از سوی معاونت مطبوعاتی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: امید است با پیگیری لازم بتوانیم حمایت‌های بیشتری از خانواده فرهنگ و هنر و رسانه داشته باشیم، هرچند مجموعه‌های زیادی در قم متضرر شدند و کار سنگینی پیش رو داریم اما سعی کردیم افراد خاص که دچار مشکلات بیشتری شدند بتوانند تسهیلات را دنبال کنند.

حسینی کاشانی اظهار داشت:امید است این اقدامات انجام‌شده استمرار داشته باشد، باید کاری کرد که چرخه فعالیت برگردد و نمی‌توان فقط حمایت کلی داشت، یکی از تلاش‌ها این است مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری که می‌توانند با شیوه‌نامه به کار بپردازند به فعالیت برگردند، دراین‌باره پیگیری در سطح کشور انجام می‌شود و با فعالیت‌های آن‌ها طبق دستورالعمل‌های بهداشتی بخش زیادی از مشکلات رفع می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار