مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی «صدرا» و افتتاح کتابخانه عمومی شهدای سلامت در فاز 2 این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 15 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایبنا:در مراسمی با حضور حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، ابراهیم عزیزی و جعفر قادری نمایندگان شهرستان شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس، روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز و مسئولان شهر صدرا برگزار شد، کتابخانه مرکزی شهر صدرا کلنگ‌زنی و کتابخانه شهدای سلامت فاز دوم این شهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به پروژه‌های کتابخانه‌ای در شهر صدرا عنوان کرد: شهر صدرا از شهرهای فاقد کتابخانه استان بود که با هم‌افزایی دستگاه‌ها، نخستین کتابخانه عمومی این شهر به بهره‌برداری رسید.

روح‌الله منوچهری اضافه کرد: این کتابخانه به پاس زحمات کادر درمان کشور به نام «شهدای سلامت» نامگذاری شده است. این کتابخانه در حدود ۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و دارای مخزن، سالن مطالعه و بخش کودک و نشریات است.

وی همچنین به کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ شهر صدرا اشاره و عنوان کرد: این پروژه توسط سازمان عمران صدرا ساخته می‌شود و سپس در اختیار کتابخانه‌های عمومی فارس برای بهره برداری و تجهیز قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را مشکل شهر صدرا دانست و گفت: بدون وجود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی امکان شکل‌گیری جامعه نخواهد بود. تنوع فرهنگی و قومیتی در شهرهای جدید بسیار است؛ از این رو باید کار فرهنگی بیشتر از سایر شهرها در این مناطق مورد توجه باشد.

حبیب‌الله طاهرخانی با بیان اینکه ایجاد فضاهای معماری فاخر کمتر مورد توجه است اضافه کرد: بر همین اساس مصلای نماز جمعه و کتابخانه عمومی صدرا با طراحی فاخر برگرفته از فرهنگ جامعه در دستور کار است و امروز نیز رسماً عملیات اجرایی این دو طرح آغاز شد.

استاندار فارس نیز در این آیین توسعه هر شهر را منوط به پیشرفت در حوزه فرهنگی و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی دانست و گفت: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های کالبدی شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگوران و فرهیختگان در چنین مکان هایی و حرکت صدرا در مسیر پیشرفت همه‌جانبه باشیم.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدامات درخور توجهی در شهر صدرا انجام شده است، افزود: تعیین تکلیف نسخه تجدید نظر طرح تفصیلی شهر صدرا و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی یکی از این اقدامات اثر بخش است که امیدواریم با ابلاغ این طرح جدید دستگاه‌های اجرایی با دانستن وظایف و تکالیف خود، خدمت‌رسانی به این شهر را بهتر از گذشته انجام دهند.

وی ضمن تبریک هفته کتاب، به کسب رتبه اول انجمن کتابخانه‌های فارس اشاره کرد و گفت: جایگاه برتر در امور فرهنگی زیبنده نام بلند آوازه فارس است.

حبیب حاجی‌پور مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز در این دیدار با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه صدرا، گفت: پروژه کتابخانه مرکزی شهر صدرا با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲۵۴۵ مترمربع احداث می‌شود.

به گفته حاجی‌پور، کتابخاته فاز دوم صدرا و فرهنگ‌سرای قرآن نیز از جمله پروژه‌های فزهنگی شرکت عمران صدرا بود که با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۰۸۳ مترمربع افتتاح شد.

یادآور می‌شو، افتتاح و کلنگ‌زنی کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا همزمان با عملیات اجرایی مصلا، مجتمع پلیس‌های تخصصی و بهره‌برداری از فرهنگسرای قرآن در شهر جدید صدرای شیراز انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار