مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: امسال هفت میلیون قطعه بچه‌ماهی گرمابی در منابع آبی (سدهای غیرشرب) استان رهاسازی شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 15 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدباقر قریشی نجف‌آباد اظهار داشت: در این رهاسازی چهار گونه گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ‌هد که به صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در "مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت" پرورش یافته بود، رهاسازی شد.

قریشی با اشاره به اینکه رهاسازی بچه‌ماهی هر سال در منابع آبی از ۱۵ مهر شروع و تا ۲۰ آبان ادامه دارد، اضافه کرد: رهاسازی بچه‌ماهی در منابع آبی آذربایجان‌غربی هر سال به منظور حفظ اشتغال اعضای تعاونی‌های صید و صیادی استان و حفظ ذخایر آبزیان در منابع آبی صورت می‌گیرد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۱۱ تعاونی صید و صیادی در استان فعال است که اعضای این تعاونی‌ها بیش از هزار خانوار است و معیشت آنان از طریق عملیات صیادی در منابع آبی تامین می‌شود.

او با اشاره به انجام عملیات صیادی در ۱۰ منبع نیمه‌طبیعی شامل دریاچه پشت سد‌های آذربایجان‌غربی نیز اضافه کرد: این منابع شامل سد‌های نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس۲، سنجاق مهاباد، احمدآباد تکاب و حسنلو نقده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: علاوه بر رهاسازی بچه‌ماهی در منابع آبی (سد‌های غیرشرب) امسال بیش از ۷۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی نیز برای پرورش تحویل استخر‌ها و منابع آبی بخش خصوصی داده شده است.

"قریشی نجف‌آباد" در خصوص ممنوعیت رهاسازی بچه‌ماهی در دریاچه سد مهاباد نیز گفت: با توجه به شرایط و مخالفت برخی دستگاه‌ها مبنی بر ممنوعیت رهاسازی بچه‌ماهی در منابع آبی که مورد استفاده شرب دارد از سال ۱۳۹۲ رهاسازی بچه ماهی در این سد صورت نمی‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار