رحمانیان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون تعداد ۵۰ کودک جهرمی به این بیماری مبتلا شده اند.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 16 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد رحمانیان»  با اشاره به اینکه از ابتدای شيوع بيماری كرونا تا كنون در شهرستان، 50 كودک به كرونا مبتلا شده اند، گفت:‌خوشبختانه در بين آنان فوتی وجود نداشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به موج سوم كرونا و افزايش مبتلايان به كرونا در این شهرستان، افزود: از ابتدای مهر ماه تا كنون 10 كودک زير پنج سال در شهرستان به اين بيماری مبتلا شده اند.

 

به گفته وی در حال حاضر در موج سوم كرونا تب، سرفه و تنگی نفس از علائم شايع بيماری كرونا در كودكان زير پنج سال در شهرستان جهرم بوده است.

 

رحمانیان با اشاره به متفاوت بودن شدت بيماری كرونا در كودكان گفت: کرونا می تواند هر سنی را در گیر کند از نوزادی تا سنین بالا، اما معمولا علائم در کودکان ممکن است به شدت بیماری در بزرگسالان نباشد اگر چه مشاهده شده که در بعضی از موارد کودکان هم داراي علائم شدید و منجر به مرگ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه علائم در کودکان طیف وسیعی دارد و ممکن است از یک ناقل بی علامت باشد و یا با علائمی مانند تب و لرز، سرفه های خشک، گلو درد، تهوع ، استفراغ، بدن درد، بیحالی و ضعف، سردرد و تنگی نفس خود را نشان دهد، خاطرنشان کرد: علائم می تواند به تدریج آغاز شود و یا شروع ناگهان داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه نکته مهم این است که اکثر کودکان می توانند ناقلین بی علامت باشند، ادامه داد: بنابراین ریسک انتقال بیماری را به دیگران و به ویژه افراد با بیماری زمینه ای را دارند پس در این مورد بايد هوشیار بود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر کودک مبتلا به علائم سرماخوردگی شود در صورتی که علائم خفیف باشد می توان اقدامات درمانی خانگی را انجام داد و در صورت تب خفیف از تب بر هایی مانند استامینوفن استفاده کرد، تصریح کرد: والدین توجه داشته باشند که در صورت بدتر شدن علائم فورا کودک خود با توجه به اقدامات پيشگيرانه به پزشك خانواده و يا مراكز درماني مراجعه نمايند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه جهت پيشگيری از بيماري كرونا استفاده از ماسک های پارچه ای برای کودکان الزامی است، عنوان کرد:‌ در صورت مبتلا شدن كودک به كرونا باید حتما از ماسک های طبی مانند ماسک جراحی استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک برای كودک زیر ۲ سال توصیه نمی شود و در این گروه سنی می توان از ماسک صورت (شیلد) استفاده کرد، اظهار داشت: در بحران كرونا تغذیه مناسب برای كودک و استفاده از مکمل ها به ویژه ویتامین دی به مقدار مورد نیاز روزانه براي ‌پیشگیری یا کمتر شدن علائم طبق دستور پزشك متخصص توصیه می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه والدين در بحران كرونا و همه گیری اين بيماري، نبايد ترس را با اقدامات احتیاطی اشتباه بگیرند، گفت: متاسفانه مشاهده شده است که والدين به دليل ترس از مبتلا شدن كودک خود به كرونا از مراجعه او به مراکز درمانی خودداری می کنند؛ در مواردی حتی این ترس و عدم مراجعه موجب بدتر شدن وضعیت بیماری كودك شده است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه والدين برای اينكه خود و كودكشان به كرونا مبتلا نشوند باید از حضور در مكان های شلوغ و پر رفت و آمد بپرهيزند، تاکید کرد: همچنين رعایت بهداشت فردی مانند شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک الزامی است.

 

پایان پیام/691

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار