مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی مشکل اساسی توسعه استان را کمبود برق عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 19 November 2020

به گزارش تابناک تبریز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی مشکل اساسی توسعه استان را کمبود برق عنوان کرد. از تبریز، مرتضی نیرومنداسکویی عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در مجموع یک هزار و 140 مگاوات برق مصرفی شهرک‌های صنعتی استان است که از این رقم ۷۹۷ مگاوات تامین شده و ۳۴۳ مگاوات دیگر مورد نیاز است.

وی افزود: ۲۰ سال است از اعتبارات عمرانی چیزی برای برق صنعت ظرفیت‌سازی نشده و مشکل برق صنعتی آذربایجان‌شرقی با اعتبارات استانی قابل حل نیست.

نیرومند خاطرنشان کرد: کمبود برق استان به مرحله بحرانی رسیده؛ بطوری که در شهرک های صنعتی مختلف استان چندین واحد آماده بهره برداری وجود دارند که برق ندارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در بلند مدت لازم است از اعتبارات ملی به میزان ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین برق استان اختصاص یابد تا مشکل برطرف شود.

وی به بحران آبی استان نیز اشاره و اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی جزو مناطق پرخطر در خصوص کمبود آب محسوب می‌شود و باید به سمت اصلاح الگوی مصرف در بخش صنعت برویم.

گزارش فارس حاکی است، پایش محیط کسب و کار، مشکلات شهرک‌های صنعتی و ظرفیت‌ها و چالش‌های مناطق مرزی و ارائه راهکار جهت توسعه روابط تجاری استان با کشورهای هم مرز از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :