باغ موزه پادگان لشکر ۶۴ ارومیه و بناهای آن با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 22 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در حاشیه  بازدید خبرنگاران از مجموعه پادگان لشگر ۶۴ ارومیه  گفت: این مجموعه  ۹ هکتار مساحت دارد  و ۴۰ بنا در آن واقع شده است که مرمت چهار بنا در محدوده باغ موزه به تازگی به پیمانکار واگذار شده و در دستور کار است.

جلیل جباری با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه این طرح از محل سفر ریاست جمهوری تامین شده ‌است گفت: میزان هزینه مورد نیاز برای مرمت و نگهداری و تجهیز سالانه این مجموعه هم‌اکنون در حوزه میراث فرهنگی ۵۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود تا بتوان باغ موزه و موزه‌های تخصصی را در آن راه‌اندازی کرد.

وی افزود : یکسال است بخش مطالعاتی این بنا برپایه مصوبات شواری عالی معماری و شهرسازی کشور شروع شده‌ است که اعتبار آن از محل اعتبارهای سال ۱۳۹۸ تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه استمرار تامین اعتبار مهمترین عامل ادامه مرمت این بنای تاریخی است افزود: تمام ۴۰ بنای تاریخی مجموعه لشکر ۶۴ ارومیه حایز شرایط نگهداری و حفاظت هستند.

جباری ادامه داد: مرمت ساختمان‌ها سال بعد هم با تخصیص اعتبار مناسب و اجازه ارتش ادامه می‌یابد تا بتوان در اولین فرصت شاهد بهره‌برداری از این فضا بود.

وی با اشاره به سایر طرح‌های مرمتی و حفاطتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: ایجاد موزه باز چالدران، تقویت زیرساخت‌های گردشگری "قره‌کلیسا" و مرمت "باغچه‌جوق" ماکو از جمله طرح‌های حفاطتی و مرمتی و گردشگری استان درسال‌جاری است که پیگیری و در دست اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار