از آنجا که یکی از عوامل بروز و شیوع این بیماری سفرهای افراد در برخی استان ها است و با توجه به ارتباطات خانوادگی و کاری معمول میان ساکنین استان های همجوار بد نیست که نگاهی به وضعیت استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد بیاندازیم.
کد خبر: ۹۱۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 24 November 2020

کهگیلویه و بویراحمد این روزها در شرایط بسیار سخت کرونایی قرار دارد و با اعلام وضعیت قرمز در این استان محدودیت های مختص این رنگ در حال اجرا است . از آنجا که یکی از عوامل بروز و شیوع این بیماری سفرهای افراد در برخی استان ها است و با توجه به ارتباطات خانوادگی و کاری معمول میان ساکنین استان های همجوار بد نیست که نگاهی به وضعیت استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد بیاندازیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استان فارس به عنوان یکی از استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد که بیشترین ارتباطات ترددی را با مرکز استان یعنی بویراحمد با وضعیت قرمز دارد ، از ابتدای شیوع تاکنون کل مبتلایان : 136,805 نفر کل قربانیان 2,229 نفر ، کل بهبود یافتگان 118,873 نفر را در آمار نهایی خود ثبت کرده است که اکنون وضعیت این استان به رنگ نارنجی (پرخطر) است.
استان بوشهر که بنابر اظهارات مسئولین این استان چند روزی است که ابتلایات روزانه آن روند نزولی به خود گرفته است اکنون کل مبتلایان عدد 16,649 نفر و کل قربانیان عدد 790 نفر را نشان می دهد که رنگ کرونایی این استان وضعیت استان قرمز را نشان می دهد.
استان بوشهر بیشترین همجواری در خصوص ارتباطات و رفت و آمد را با شهرستان گچساران و تا حدودی زیادی کهگیلویه و لنده دارد. 
روند نزولی بستری های کرونایی در استان بوشهروضعیت کرونا در همجواری کهگیلویه و بویراحمد
از دیگر استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد استان اصفهان است که هم اکنون یک هزار و ۸۸۰ مورد بستری در بیمارستان های خود دارد که از این تعداد، ۳۶۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
شناسایی 879 مبتلا جدید در شبانه روز گذشته و فوت 36 کرونایی در روز گذشته این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.
از دیگر آمار اعلامی این استان ، شناسایی ۲۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا در گروه های پر خطر فقط در شهر اصفهان ، شناسایی یک هزار و ۲۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا و فوت ۱۰ مورد مرگ مادران باردار به دلیل بیماری کرونا ، ۹ کودک مشکوک به کرونا و بستری ۱۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان تخصصی کودکان  امام حسین (ع) است که از این تعداد پنج کودک در آی سی یو تحت مراقبت های ویژه می باشند. شهرستان های دنا و بویراحمد بیشترین ارتباطات به دلیل جاده های مواصلاتی و هم مرز بودن را با استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری را دارند.
استان چهارمحال و بختیاری از دیگر استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد است که شناسایی27مبتلا جدید به کرونا و فوت4نفر دیگر در روز گذشته آمار کل قربانیان این استان به584نفر رسانده است .
هر چند تعداد کل مبتلایان استان چهار محال و بختیاری ز طرف مسئولین این استان اعلام نشده است اما هم اکنون این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.
استان خوزستان از دیگر استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد است که تقریبا جزئیات آماری مربوط به کرونا در این استان از زبان مسئولین منتشر نمی شود اما طبق گزارشات ملی ستاد کرونا این استان در وضعیت قرمز قرار دارد. شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، گچساران و تا حدودی لنده و چرام بیشترین ارتباط را با استان خوزستان دارند.
استان کهگیلویه و بویراحمد که از جمله معدود استان هایی است که آمار مبتلایان به کرونا به صورت شفاف تری اعلام می شود اکنون با حدود 18 هزار مبتلا و فوت 294 (6مورد جدید)  و بهبودی کامل 14,900 نفر در وضعیت (قرمز )کرونایی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار