کد خبر: ۹۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 25 November 2020

به گزارش تابناک سمنان آزمایش‌های صورت گرفته پیرامون دمای اجزای اصلی کنسول پلی‌استیشن ۵، نتایج نگران‌کننده‌ای درپی داشته است و ممکن است که این موضوع هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت دردسرساز شود.

 

کنسول پلی‌استیشن ۵ بالاخره پس از مدت‌ها انتظار به صورت رسمی عرضه شد و طبق پیش‌بینی‌ها هر روز شاهد انجام آزمایش‌های متفاوت توسط افراد مختلف برروی این کنسول هستیم که در مجموع تاکنون عملکرد خوب و استانداردی داشته است. اما تست حرارت این کنسول، از جمله آزمایش‌هایی است که انتظار می‌رود در طول مدتی طولانی‌تر نسبت به سایرین به نتیجه‌ی نهایی برسند. هرچند که اخیراً بسیاری از کارشناسان صدا و دمای پایین‌تر این کنسول نسبت به پلی‌استیشن ۴ را گزارش کردند، اما آزمایش‌های دقیق‌تر نشان‌دهنده‌ی افزایش دمای خارج از چهارچوب در مموری پلی‌استیشن ۵ هستند.

در واقع این آزمایش توسط Gamers Nexus تهیه شد که مواردی از قبیل مصرف برق، صدا و دمای خروجی در قطعات مختلف این کنسول را بررسی می‌کند. این کنسول در زمینه‌ی مصرف انرژی و صدا عملکرد بسیار خوبی داشت، اما آزمایش‌های دقیق‌تر در زمینه‌ی حرارت سنجی نشان داد که برخی از واحدهای رم این کنسول هنگام اجرای محاسبات سنگین دمای بالاتر از حد استاندارد را تولید می‌کند. به گفته‌ی این مرجع، این دما آنقدر بالا بود که در کوتاه مدت شاهد بروز اختلال در عملکرد رم و در دراز مدت باعث تبدیل شدن آن به یک نقطه‌ی ضعف اساسی خواهیم بود.

به‌صورت جزئی‌تر، یک واحد از رم‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت مستقیم و تحت دو مرحله مورد آزمایش این گروه قرار گرفت. در اولین مرحله این واحد رم در دمای محیطی ۲۲ تا ۲۴ درجه‌ی سلسیوس حرارتی معادل ۶۵ تا ۷۰ درجه تولید می‌کرد. در حالت دوم دمای محیطی به ۳۰ تا ۳۵ درجه افزایش یافت و دمای خروجی نیز تا ۹۰ تا ۹۵ درجه رسید که این عدد بیشتر از محدوده‌ی استاندارد تلقی شده و باعث بروز مشکلات متنوعی خواهد شد.

به عنوان بخش نتیجه‌گیری، این مرجع با رعایت مواردی که از جنجال‌های احتمالی جلوگیری کند، اعلام کرد که دمای اندازه‌گیری شده در رم پلی‌استیشن ۵ احتمالاً بیشتر از چیزی خواهد بود که تصور می‌شد و با احترام به طراحی نوآورانه‌ی این کنسول در زمینه‌ی دفع حرارت، این طراحی نیز همچنان عملکرد مناسبی در این زمینه نخواهد داشت.

علاوه براین، هنگام عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ و روانه شدن شکایاتی نظیر صدای بیش‌از حد بلند فن این کنسول در آن زمان، سونی عملاً راهی جز طراحی مجدد و عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ اسلیم برای حل این مشکل نیافت. همچنین، نکته‌ی قابل تامل این است که در صورت بروز چنین مشکلاتی در زمینه‌ی حرارت خروجی در پلی‌استیشن ۵، احتمال حل و فصل آن تنها از طریق تغییر طراحی ظاهری آن صورت می‌گیرد که این موضوع دارندگان فعلی این کنسول را بیش از سایرین نگران کرده است؛ چرا که کنار آمدن با صدای بلند فن و نهایتاً خرابی و تعمیر آن بسیار ساده‌تر از از بین رفتن قطعات مختلف به‌واسطه‌ی دمای بالا است.

البته قطعاً شرکت سونی ریزترین جزییات این کنسول را بارها مورد آزمایش قرار داده است اما ممکن است برخی موارد تنها در دامنه‌ی کاربران میلیونی و در دراز مدت نمایان شود. از طرفی دیگر، توضیحات در مورد دمای بالای رم چیزی نیست که عوامل پیچیده‌ای داشته باشد و حتی احتمال دارد که این موضوع به‌واسطه‌ی رسیدن به کمترین میزان صدای خروجی در فن صورت گرفته باشد.

کنسول پلی‌استیشن ۵ هم‌اکنون به صورت جهانی دردسترس بازی‌بازان قرار دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار