علی صابر در گفتگو با تابناک:
معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:به واحد‌های گردشگری خسارت دیده از کرونا تسهیلاتی تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 27 November 2020

علی صابر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:به تاسیسات گردشگری که از اسفند ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون دچار خسارت شده اند تسهیلاتی تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه گفت:در نوبت اول تسهیلاتی بابت اشتغال پرداخت شد و به علت آمار بالای اشتغال رقم چشمگیری نداشت، اما ۵۷۵ درخواست را در سیستم داشتیم که به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداختی داشتیم، ما بقی نیز در شعبات بانک‌ها در حال پرداخت است.

این مسئول تصریح کرد: تسهیلاتی که از ابتدای آذر آغاز شده برخلاف تسهیلات قبلی که اشتغال محور بود، بنگاه محور است یعنی به اقامتگاه بوم گردی حداقل ۸۰ میلیون تومان و یا به دفاتر خدمات مسافرتی حداقل۱۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد، در صورتی که در تسهیلات اشتغال محور، اشتغال، تعیین کننده‌ی مبلغ بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: ثبت نام این تسهیلات در سامانه‌ی کارا وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آغاز شده و تا پایان آذر ماه نیز ادامه دارد. به این صورت که تمام تاسیساتی که در حوزه‌ی گردشگری فعالیت دارند به شرط داشتن مجوز از اداره کل در این سامانه ثبت نام می‌کنند و پس از ثبت و تکمیل درخواست ها، به صورت الکترونیکی به بانک ارسال می‌شوند تا سایر مراحل آن‌ها انجام شود.

صابر در پایان سود این تسهیلات را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: زمان باز پرداخت اریبهشت ۱۴۰۰ است و تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بابت تسهیلات جدید ثبت نام به عمل آمده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار