خصوصیات شخصیتی در این خانواده ها شامل توجه طلبی، تظاهر، عدم تحمل تنهایی، نیاز به کانون توجه بودن به هر شکلی، باعث این اقدامات افراطی و آسیب رسان می شود.
کد خبر: ۹۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 29 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، دکتر حمزه پور از پدیده خطرناک دخالت مستقیم در روند تولد یک انسان به بهانه داشتن یک تاریخ تولد خاص و عوارض غیرقابل جبران خبر داد.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رومینا حمزه پور متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که این روزها با شکل جدیدی از رفتارهای نمایشی و هیجانی در اجتماع مواجه هستیم، بیان داشت: این رفتارها تاکنون بصورت اقدامات افراطی در جراحی های زیبایی ترویج بیش اندازه فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی بوده ولی در حال حاضر با پدیده خطرناک تری به صورت دخالت مستقیم در روند تولد یک انسان به بهانه داشتن یک تاریخ تولد خاص مواجه هستیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: خصوصیات شخصیتی در این خانواده ها شامل توجه طلبی، تظاهر، عدم تحمل تنهایی، نیاز به کانون توجه بودن به هر شکلی، باعث این اقدامات افراطی و آسیب رسان می شود.
وی ادامه داد: ریشه های این رفتارها عموما در روش های تربیتی دوره کودکی و عدم شکل گیری اعتماد به نفس، استقلال فردی و خلاقیت می باشد.
دکتر حمزه پور گفت: محرومیت های عاطفی در دوران رشد و عدم توجه و محبت کافی و همچنین ایجاد انتظارات و توقعات بیش از اندازه توسط والدین منجر به ایجاد حس نا امنی در کودک شده و این فرد در همه مراحل زندگی برای جبران این نقص دست به فعالیت ها و اقدامات نمایشی و هیجانی افراطی برای به دست آوردن تایید و توجه جامعه می زند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت:در کنار این موارد کم رنگ شدن ارزشها و صفات اخلاقی و رواج فرهنگ فخرفروشی و رقابت بر سر مسائل ظاهری و فریبنده و از طرفی تشویق و حتی تقبیح بیش از اندازه این موارد در فضاهای رسانه ای و مجازی در ادامه این رفتارها موثر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار