استان زنجان جزو شاگرد اول‌های محدودیت‌های اخیر در مبارزه با کرونا قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 02 December 2020

آمار فوتی‌های کرونا هر روز کمتر می‌شود و این روند امیدوار کننده است، هر چند فوت یک نفر از هموطنان هم دردناک و ناراحت کننده است.

هم مسؤولان و دولتمردان جدی‌تر از گذشته پای کار آمده‌اند و هم مردم بیش از پیش همکاری می‌کنند.

دستورالعمل‌ها دقیق‌تر نوشته ‌شده و برای اجرای آنها حساسیت و دقت بیشتری خرج می‌شود مردم هم وقتی می‌بینند که مسؤولان جدی‌تر شده‌اند، همکاری‌های خود را بیشتر کرده‌اند. 

ایثار مردم بیشتر است و باید دیده شود، در میان آنها یا کارگر روزمزدی وجود دارد که تاثیر زیادی بر کاهش درآمدش داشته یا بازاری است که در این اوضاع سخت اقتصادی، مغازه‌اش را بسته تا کرکره‌ بازار کرونا پایین کشیده شود.

رسانه‌ها هم مثل همیشه می‌دانند که کجا بایستند و چه بکنند. نیاز‌های اطلاعاتی درباره بایدها و نبایدها را بدون وقفه به مردم می‌رسانند.

مردم هم اطمینان دارند که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها صدایشان و مشکلاتشان در دوران مبارزه با کرونا را به گوش مسؤولان می‌رسانند به همین خاطر با اطمینان خاطر بیشتری در دوران محدودیت‌ها به رعایت دستورالعمل تمرکز کردند.

نتیجه‌اش هم می‌شود که استان زنجان جزو شاگرد اول‌های محدودیت‌های اخیر در مبارزه با کرونا قرار می‌گیرد، وضعیتی که موجب قدردانی مسؤولان رده بالای ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت از مردم و استانداری زنجان می‌شود.

به آمارها که نگاه می‌کنیم، این سخن دکتر حریرچی درباره انتقال پیام قدردانی مسؤولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا از مردم و مسؤولان استان زنجان بیشتر خود را نشان می‌دهد. 

زمانی که قبل از اعمال محدودیت‌های اخیر و به عنوان مثال اواخر آبان آمار فوتی‌های استان دورقمی بوده و این رقم در تاریخ ۱۰ آذرماه تک رقمی شده و به عدد ۷ می‌رسد. 

این شیب نزولی در سایر شاخص‌ها نیز صادق می‌باشد. به عنوان نمونه برای همان تاریخ‌های یادشده و در شاخص موارد مثبت بستری روزانه، شاهد کاهش آمار از ۴۵ به ۳۷ نفر هستیم.

البته این شرایط نه تنها پایان کار نیست، بلکه شروع یک موفقیتی است که تا رسیدن به نوک قله، راه زیادی باقی مانده است و به قول مربیان فوتبال، نباید در باد این برد بخوابیم چرا که هنوز هیچ چیز تمام نشده است.

باید برای جلوگیری از فرسایشی شدن این شرایط، برنامه‌های اجرایی را به روزتر کرد.

در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم، اقدامات بیشتر و ملموس‌تری انجام داد.

تقویت برنامه محله محور کردن مبارزه با کرونا و استفاده از معتمدین و بزرگان و جوانان مورد اعتماد و فعال محلات در انتقال پیام‌ها و دستور‌العمل‌های بهداشتی به همکاری بیشتر مردم منجر خواهد شد.

باید مانند روزهای ابتدایی مبارزه با کرونا، شعار -کرونا را شکست می‌دهیم- به درون خانواده‌ها رفته و به یک باور تبدیل شود.

 مردم هم باید بدانند، این شرایط گذراست و با همکاری آنها زودتر و بسیار کم هزینه‌تر خواهد رفت.

حوزه سلامت و جان انسان‌ها در مقایسه با سایر موضوعات بسیار مهم‌تر است و شکیبایی و همراهی مردم می‌تواند با شکست دادن کرونا، زمینه را برای ترمیم خلا‌ءهای اقتصادی مهیا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار