اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 12 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 02 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 12 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در12 آذر بشرح زیر است:

كشف 8 فقره سرقت اموال داخل خودرو در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگیری سارق اموال داخلی خودرو با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ" حسین زارع " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بابلسر و شهرستان همجوار، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی، افزود: کارآگاهان پليس آگاهي پس از انجام تحقيقات پلیس و بررسي های همه جانبه، موفق شدند سارق را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير کنند.

سرهنگ زارع اظهار داشت: متهم در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد و پس از تشكيل پرونده براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در خاتمه ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر تجهیز خودروی خود به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت، بیان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------------


دستگیریسارق منزل با 10 فقره سرقت در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر" ازدستگيري سارق منزل و کشف 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "قاسم محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل در حوزه استحفاظی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبازه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی افزود: در تحقيقات و بازجویی به عمل آمده متهم تاکنون به 10 فقره سرقت منزل و منازل خالی از سکنه در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند .


------------------------------------------------------------


کشف8 فقره سرقت منزل در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق منزل و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی، افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در این رابطه با انجام اقدامات اطلاعاتی یک سارق سابقه دار را در سطح حوزه استحفاظی خود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان ، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .


------------------------------------------------------------


دستگیریشرور متواری در شهرستان نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری یکی از مخلان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر، گفت: در پی ایجاد شرارت و ناامنی برای مردم توسط فردی شرور در سطح شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: ماموران آگاهی این شهرستان با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی ناتل کنار، با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را که از محل متواری و در یکی از شهرک های تفریحی منطقه مخفی شده بود شناسایی کردند.

سرهنگ "شالیکار" تصریح کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری از جمله شرارت، آدم ربایی، ایجاد نزاع های دسته جمعی ، چاقوکشی و حمل مواد مخدر در این شهرستان نیز بوده است در یک عملیات ضربتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه از کشف چندین قبضه قمه، چاقو و آلات شرارت در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و خاطر نشان کرد: پلیس قاطعانه با کسانی که قصد ایجاد مزاحمت برای شهروندان را داشته باشند برخورد خواهد کرد.


------------------------------------------------------------


کشف3 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن 

فرمانده انتظامی

شهرستان تنکابن، از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق از یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران پاسگاه دو هزار با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهم را در حین حمل چوب با یک خودروی کامیونت در یکی از محورهای روستایی حوزه استحفاظی خود شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی متهم 3 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگ های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد .

سرهنگ شاه نظری، همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------------


سوگکودکان در کرونا 

شیوع کرونا و از دست دادن عزیزان بار روانی زیادی را بر اطرافیان و خانواده سوگوار فراهم می کند... 

شیوع کرونا و از دست دادن عزیزان بار روانی زیادی را بر اطرافیان و خانواده سوگوار فراهم می کند و آنچه بیشتر در این مدت به گوش می رسد چگونگی سپری کردن ایام سوگ می باشد چرا که اگر بدانیم چگونه سوگواری کنیم مطمئنا فشار روانی کمتری را تحمل خواهیم کرد.

کودکان در طی مراحل سوگ دشواری های بیشتری دارند، چرا که با توجه به فقدان اطلاعات و عدم توانایی در تخلیه کامل احساسات و افکار، تخلیه هیجانی کامل که از الزامات گذر سالم از سوگ می باشد در آنان میسر نمی شود و نیاز به کمک خواهند داشت تا بتوانند با این مساله کنار بیایند.

علائمی مانند احساس ناراحتی، خشم، گناه، اضطراب، خستگی، گریه و زاری، تحریک پذیری و یا درون ریزی شدید، بیقراری و آشفتگی هیجانی در کنار علایم جسمانی و شناختی در این کودکان دیده می شود.

سوگ در کودکان شامل همان مراحل سوگ در بزرگسالان می باشد. یعنی شوک، انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش.

در مرحله اول وظیفه والدین و روانشناس کمک به پذیرش است و نباید انکار کودک را تایید کنند، در مرحله دوم باید با کودک همدلی کنیم تا بفهمد ناراحتی و عصبانیت پاسخ طبیعی به فقدان است.

نباید از کودکی که با مسئله سوگ درگیر است، دوری کنیم و تلاش برای ایجاد حس امنیت و پشتیبانی از او بسیار مهم و موثر است، باید کودک را به انجام فعالیت های روزمره تشویق کنیم و از او بخواهیم صحبت کند، اما اگر تمایل به صحبت نداشت، می توان فقط با بودن در کنار او حس درک شدن، همراه بودن و تنها بودن را به کودک القا کرد.

در مرحله آخر اطرافیان باید نیاز به مراودات اجتماعی و کمک های خود به کودک را برای پذیرش فقدان در مسیری درست پیش ببرند و کودک را برای شکل دادن زندگی مجدد و پذیرش فقدان تشویق و همراهی کنند.

مراقب باشیم سوگ و سوگواری باعث امتیاز گرفتن کودک نشود، امتیاز ندادن به کودک به این معنی که بعد از طی کردن سلامت همه مراحل سوگ، کودک از این فقدان برای نرفتن به مدرسه یا شرکت نکردن در تدریس آنلاین، انجام ندادن تکالیف، پرخاش کردن و غیره سوء استفاده نکند.

کودک در هر صورت به طرق گوناگون با مرگ آشنا می شود، مرگ حیوانات خانگی، مرگ بستگان نزدیک و دیدن حوادثمشابه در تلویزیون از جمله مواردی است که کودک با مرگ و سوگ آشنا می شود.

باید به کودک اجازه دهیم در مورد مرگ صحبت کند و سوالات خود را بپرسد و بهتر است با صداقت، واقعیت و متناسب با سن کودک به سوالات او پاسخ دهیم و مرگ را به یک خواب همیشگی، رفتن به سفر طولانی تشبیه نکنیم، چرا که ممکن است موجب اختلال و ترس از خوابیدن و ایجاد انتظار در کودک شود.

شرح دادن چرخه زندگی برای کودک در درمان و حل مسئله سوگ موثر است، والدین باید متناسب با درک کودک او را با مفهوم زندگی آشنا کنند و اجازه دهند کودک گیاهی بکارد یا حیوانی خانگی داشته باشد و مراحل بزرگ شدن، تغییرات و از دنیا رفتن را ببینند، وقتی حیوانی می میرد در حضور کودک آن را دفن کنند و سریعا حیوان دیگری را جایگزین نکنند.

برای حضور در مراسم سوگواری از کودک بپرسیدکه آیا تمایل دارد بیاید یا نه، اگر موافقت کرد بهتر است کمی دورتر از محل مراسم بایستد و مهم است بدانیم حضور کودک در مراسم به پذیرش بهتر و سریعتر فقدان کمک خواهد کرد.

تنظیم: ماریا حاجی آقازاده- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار