سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: ۲۹ تن گوشت منجمد مرغ و برنج طرح تنظیم بازار در راستای توزیع عادلانه کالاهای اساسی در بین اقشار مختلف مردم ۵۴ روستای این شهرستان توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 03 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصالح زندش اظهار داشت: در اجرای این طرح، این تعداد مرغ و برنج تنظیم بازار در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه شهرستان بوکان توزیع و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه گذشته این دومین مرحله از اقلام اساسی و پرمصرف است که در بوکان با اولویت مناطق محروم توزیع شده است، گفت: از مجموع اقلام توزیع شده در روستاهای بوکان، ۲۵ تُن برنج و چهار تُن مرغ منجمد است که به ترتیب با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم کشتار روز در سطح بازار این شهرستان، ۲۶ هزار تومان است ولی مرغ‌های منجمد توزیعی از طریق این اداره از قرار هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه توزیع اقلام پرمصرف و مورد نیاز مردم در مناطق محروم شهر بوکان نیز آغاز شده، افزود: نخستین محموله ای این اقلام در منطقه "امیرآباد " که از مناطق محروم حاشیه این شهر می‌باشد، توزیع شده است.

زندش با بیان اینکه در روزهای آینده نیز این اقلام در مناطق حاشیه‌ای، از جمله "اسلام‌آباد" و "زیباشهر" توزیع می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که مرغ مورد نیاز این شهرستان از مرکز استان تامین شود، توزیع مرغ در بوکان ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص کنترل بازار در این ایام نیز اظهار داشت: در راستای نظارت بر عملکرد بازار و واحدهای صنفی و غیرصنفی این شهرستان، هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی طی یک ماه گذشته انجام شده است.

وی گفت: طی بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی و توزیعی، ۱۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۱۷ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

شهرستان بوکان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۲ هزار واحد صنفی در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار