اکبرزاده شهردار خوی گفت : بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع ازمعابر شهری برای تردد معلولین همسطح سازی شده است .
کد خبر: ۹۲۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 03 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی از خوی، اقدامات مختلفی از سوی شهرداری خوی در حمایت از جامعه معلولین صورت گرفته است .

محرم اکبرزاده شهردار خوی ضمن تبریک روز جهانی معلولین اظهار داشت : قشر ناتوان جسمی و معلولین بعنوان بخشی از شهر وندان می بایست در زندگی روزمره و تردد های خود در سطح شهر از رفاه نسبی و تسهیلات ویژه ای برخوردار باشند و در این راستا شهرداری خوی اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده و پروژه های مختلفی را اجرا نموده است .
اکبرزاده افزود : همسطح سازی و مناسب سازی معابر برای تردد ویژه قشر معلولین یکی از اقداماتی است که شهرداری  در سطح شهر انجام داده و بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع همسطح سازی و مناسب سازی معابر در بخش های مختلف شهر صورت گرفته است .
وی افزود : ترسیم و تعیین خط ویژه هدایت روشندلان ارجمند شهر خوی نیز از دیگر اقدامات شهرداری در این حوزه است که بیش از ۳۸۵۰ متر طول خط هدایت نابینایان در پیاده روها انجام شده است .

شهردار خوی گفت : ۱۵ تابلوی ویژه معلولین در معابر شهری نصب شده و در حوزه شهرسازی و صدور پروانه نیز جلسات مختلفی برای تشریح و هماهنگی لازم در خصوص رعایت دقیق کدهای ارتفاعی حین ساخت و ساز جهت جلوگیری از ایجاد رمپ و پله در پیاده رو در مقابل درب منازل تشکیل شده است .
وی اضافه کرد : مشارکت در برگزاری برنامه های مختلف ویژه معلولین ، مساعدتهای مختلفی برای جامعه نابینایان ، فضاسازی شهری و نصب طرح های ویژه قشر معلولین و روشندلان در سازه های تبلیغاتی شهری نیز از اقدامات شهرداری برای فرهنگ سازی و توجه ویژه شهروندان به این قشر بوده است .

اکبرزاده تاکید کرد : برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای مجموعه کارکنان و شرکت های حمل و نقل جاده ای پایانه شهید درستی ، نصب پل های کمکی و همسطح سازی سواره رو با سایبان های انتظار در پایانه ، هماهنگ سازی ارتفاع دستگیره های ویژه اتوبوسها و کارت خوانهای الکتریکی پرداخت کرایه ، مناسب سازی سکو های سوار و پیاده معبر معلولین با کف اتوبوسها ، نصب صندلیهای ویژه معلولین جهت استفاده در نمازخانه پایانه ، ایجاد خدمات رفاهی با در نظر گرفتن ارتفاع محل نصب در ساختمان پایانه همچون دستگاههای ضد عفونی ، شارژر تلفن ، آب خوری و ... ، نصب راه اندازی ، آسانسور جهت رفاه حال جامعه معلولین در پایانه نیز از اقدامات است که از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خوی در این حوزه صورت گرفته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار