معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طرح مدارس خوانا از ابتدای دی‌ماه در مدارس استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 03 December 2020

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ۱۴۸ مدرسه دولتی، غیرانتفاعی، شهری، روستایی، عشایری در چند پایه و ۱۱۹ پیش دبستانی در این طرح شرکت می‌کنند گفت: طرح مدارس خوانا از دی امسال تا اواسط اردیبهشت سال آینده ادامه دارد که ۵ درصد مدارس کل کشور را جامعه هدف تشکیل می‌دهد.
لیلا سادات ابطحی با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره طلایی آموزش شناخته شده افزود: در این دوران طلایی رشد عقلانی، اجتماعی، عاطفی و شخصیت کودک شکل می‌گیرد و مهارت‌های چهارگانه زبانی مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و مهارت‌های زندگی و حساب کردن از جمله اهداف اصلی در دوران ابتدایی محسوب می‌شود.
وی راهکار مدرسه خوانا را تقویت و ارتقای تلفیقی و مشارکتی و مدرسه محور مهارت‌های چهار گانه زبانی و آداب مهارت‌های زندگی بیان کرد و افزود: در این طرح از جدید‌ترین یافته‌های علمی بهره گرفته شده و از روخوانی و رونویسی به سمت خواندن و نوشتن پیش می‌رویم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش آموزان در طرح مدارس خوانا درست زندگی کردن را یاد می‌گیرند و آموزه‌های مهارتی کودک در زمان طلایی، آموزه‌های اثرگذار برای سال‌های آینده زندگی دانش آموزان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار