رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت : افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و دقایقی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.
کد خبر: ۹۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 04 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مختار خانی افزود : خرس قهوه ای از جمله گونه های مهم و حساس بوده که در سال‌های اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل جهت حفظ و احیاء نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

وی اضافه کرد : آذربایجان غربی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از جمله مناطق مهم کشور برای زیست این گونه محسوب می‌شود و در تمامی مناطق این استان پراکنش دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت : در سال های اخیر و بعد از ابلاغ برنامه عملی ملی حفاظت از این گونه ارزشمند ، تلاش های زیادی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در راستای حفظ و احیاء نسل خرس قهوای انجام شده است که می‌توان به همکاری در ساخت مستند خرس قهوه ای ، آموزش و توانمند سازی افراد بومی و محلی ، برخورد با تخلفات شکار و صید اشاره کرد.

منطقه مارمیشو در ۴۰ کیلومتری غرب شهر ارومیه ، در میان رشته کوه های مارمیشو نزدیک به مرز ایران و ترکیه قرار گرفته است .

خرس قهوه‌ای (نام علمی: Ursus arctos) گونه‌ای خرس بزرگ‌جثه و درشت‌اندام است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار