به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان؛
به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان ، ۴ مرکز توانبخشی بهزیستی در اشنویه شروع بکار کرد.
کد خبر: ۹۲۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 04 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت : به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان ، سه مرکز "مثبت زندگی" و یک مرکز مشاوره "حس خوب" جهت ارایه خدمات مددکاری و توانبخشی به معلولان با سه میلیارد ریال هزینه در این شهرستان افتتاح شد.

فخرالدین پنهانی افزود : مراکز "مثبت زندگی" هر کدام با ۲۰۰ متر زیربنا ، آماده ارایه خدمات مددکاری و توانبخشی به معلولان مددجوی تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه از سه مرکز مثبت زندگی ‏، ۲ مرکز در شهر اشنویه و یک مرکز در شهر نالوس قرار دارد افزود : برای راه اندازی مراکز سطح شهر اشنویه در مجموع ۲ میلیارد ریال و برای مرکز شهر نالوس نیز ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت : در این مراکز که برای سهولت رفت و آمد معلولان مناسب سازی شده است ، تجهیزات داخلی و سیستم‌های رایانه‌ای مورد نیاز آن‌ها تعبیه شده و آماده ارایه خدمات مددکاری و توانبخشی به معلولان مددجوی زیر پوشش بهزیستی و تحت نظارت این اداره است.

پنهانی افزود : با افتتاح و شروع به کار این مراکز برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است که اقدامات حمایتی از معلولان و ارایه خدمات از اهداف این مراکز است.

همچنین مرکز مشاوره "حس خوب" نیز با ۲۵۰ متر زیربنا و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه و با هدف حمایت مددکاری ، توانبخشی و ارایه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان و مراجعین تحت نظارت بهزیستی راه‌اندازی شده است.

پنهانی افزود : در راستای حمایت از مددجویان زیر پوشش این اداره امسال ۱۲۰ بسته معیشتی نیز با ارزش بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال جهت حمایت از افراد  ناتوان و نیازمندان در شرایط فعلی بین معلولان زیر پوشش این اداره توزیع شد.

وی در خصوص ساخت ساختمان اداری و درمانی انجمن معلولان این شهرستان نیز افزود : این ساختمان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جهت اتمام طرح به کمک و همت خیران و مسوولان جهت تهیه آسانسور و سیستم گرمایشی نیاز است.

 برای اجرای این طرح تاکنون ۷ میلیارد ریال با مشارکت خیران هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار