مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: مردم ۳۹ روستای این استان از محل اجرای طرح ملی اقدام برای احداث و آسفالت ریزی راه‌های اولویت دار روستایی موسوم به ابرار بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۲۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 05 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد راشد مدرس گرجی بیان کرد : این اداره کل پس از محول شدن ماموریت ساخت و احداث راه‌های روستایی از آذر سال گذشته تا کنون ۹۳ کیلومتر از این راه‌ها در نقاط مختلف استان آسفالت کرده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از این طرح حدود ۲ هزار خانواده در ۳۹ روستای بالای چهل خانوار این استان از خدمت راه آسفالته روستایی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا شده اما بیجار، دیواندره و بانه از نظر طول اجرای دارای رتبه‌های برتر استان در طرح ملی ابرار هستند.

مدرس گرجی یادآور شد: هم اکنون به صورت میانگین برای اجرای هر کیلومتر از این طرح‌ پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به منظور کاهش هزینه تمام شده و استفاده مطلوب از منابع و نیروی انسانی در اختیار دولت از سال گذشته توسعه راه‌های آسفالت روستایی را به سازمان راهداری واگذار کرده است، افزود: استان کردستان از طرح ملی ابرار سهم ۲۰۰ کیلومتری دارد که در ۲ سال از محل منابع اعتباری ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اجرا خواهد شد.

اقدام برای آسفالت ریزی راه‌های اولویت‌دار روستایی از طرح های وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان طرح ابرار در ۲ مرحله با افق آسفالت ریزی پنج هزار کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم است اجرا می‌شود، مقرر شده در مرحله اول این طرح ۲ هزار کیلومتر و در مرحله دوم نیز سه هزار کیلومتر از راههای اولویت دار روستایی کشور آسفالت ریزی شود.

۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان هنوز آسفالت نشده که بسیاری از این راه ها در قالب طرح ابرار نمی گنجد و تنها ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار قابلیت آسفالت شدن دارد که ۲۰۰ کیلومتر از این راه ها تا سال آینده آماده اجرای طرح می‌شود.

استان کردستان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.

هم اکنون از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر آسفالته، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر خاکی است.
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، راه سازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار