ولیزادگان معاون خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : در ۸ ماه سالجاری ۹۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در بخش شهری و روستائی شناسایی شد .
کد خبر: ۹۲۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶ 06 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ازخوی ،جواد ولیزادگان معاون خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه ساماندهی انشعابات غیرمجاز، براساس برنامه ‌ریزی منسجم در حال انجام است گفت : از ۹۲ انشعاب غیر مجاز، ۶۶ انشعاب پس از طی مراحل قانونی، به انشعاب مجاز تبدیل و ۲۶ انشعاب نیز قطع شدند.
وی، حجم آب مصرفی شناسایی شده از این تعداد انشعاب غیر مجاز را ۲۹ هزار و ۲۸۸ مترمکعب اعلام کرد و افزود : براساس قانون ، هزینه آب بهای مصرفی از این انشعابات اخذ شده است.
ولیزادگان گفت :شناسایی انشعاب های غیرمجاز آب آشامیدنی در سطح شهرها و روستاها به منظور پایداری و ساماندهی شبکه های توزیع آب آشامیدنی انجام می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون خدمات مشترکین و در آمد شرکت تاکید کرد: ساماندهی انشعاب های غیرمجاز آب آشامیدنی بر اساس یک برنامه مدون و منسجم در دست انجام است.
وی متذکر شد: انشعاب های غیرمجاز مهمترین علت هدر رفت آب آشامیدنی در استان به شمار می رود.
ولیزادگان با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب، بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌کرد: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی نیز می شوند به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

معاون خدمات مشترکین و در آمد شرکت ، انشعابات غیرمجاز را به عنوان مهم‌ترین عامل هدر رفت آب عنوان کرد و افزود : ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن، از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.
ولیزادگان در خاتمه گفت : از ۹۲ انشعاب غیرمجاز آب ۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۵۰ هزار و ۴۰۰ ریال بعنوان آب بها و جرایم و خسارت دریافت شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار