معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در جریان نظارت‌های صورت گرفته طی دوهفته اجرای طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی در قم،‌ ۹۸ مورد واحد صنفی متخلف پلمب شد.
کد خبر: ۹۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 06 December 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در گفت و گویی بیان کرد: طی دوهفته گذشته با آغاز طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی، ۶۳هزار و ۳۴۰ مورد بازدید از صنوف و اماکن مختلف استان از سوی اکیپ های مشترک مرکز بهداشت، هلال احمر، سازمان ورزش  و جوانان و اتاق اصناف قم انجام شد که در این مدت، چهار هزار و ۹۲۷ صنف غیرفعال و ۹۸مورد نیز پلمب شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در آخرین اظهار نظر پیرامون وضعیت کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۳۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۷۲ تَن از آنها وخیم است.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: درشبانه روز منتهی به پانزدهم آذرماه ۴۶ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۳۸ تَن تحت اورژانس مراکز درمانی قم افزود: ۲۵ تَن از کل افرادی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

طبق رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، استان قم از ۱۵ آذرماه به‌عنوان استانی با رنگ نارنجی معرفی شده است؛ در شهرهای نارنجی بنا بر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ شغلی و مراکز تجمعی مانند پاساژهای سربسته و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی ممنوع است.

فهرست مشاغل گروه ۳: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون‌شهری در گروه‌های شغلی سه قرار دارند.

فهرست مشاغل گروه ۴: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در گروه‌های شغلی چهار قرار دارند.

در شهرهای نارنجی آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس به‌صورت مجازی برگزاری می‌شوند و تنها برخی دانشگاه‌ها با مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا و با تأیید وزارت علوم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخی کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برگزار کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه‌شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی(بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار