شهردار قم از توزیع ۱۹۰ هزار تن آسفالت از ابتدای سال تاکنون در معابر و شوارع قم خبر داد و گفت: تا پایان سال ۳۰ پروژه شاخص به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 07 December 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به افتتاحیه چندین مرحله پروژه‌های شهری در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال 99 چهار مرحله پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال نیز 30 پروژه مهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار پروژه‌های افتتاح‌شده در این چهار مرحله را بیان کرد و افزود: در دهه کرامت 900 میلیارد تومان، هفته دولت 131 میلیارد تومان، هفته دفاع مقدس 169 میلیارد تومان و در مرحله چهارم نیز یک هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ زنی شده است.

شهردار قم به افتتاح یا کلنگ زنی از 30 پروژه تا پایان سال 99 اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال شهر قم در حوزه زیرساخت‌ها به شرایط مطلوبی دست پیداکرده و چشم‌انداز شهر قم تا 1400 به اتمام می‌رسد.

وی پروژه‌های افتتاح‌شده در مرحله چهارم را در حوزه زیست‌محیطی عنوان و خاطرنشان کرد: باغ پرندگان یکی از بوستان‌های پارک هزار هکتاری قم بوده و این نوید را به مردم شهر قم می‌دهیم که این بزرگ‌ترین پارک در کشور خواهد بود، به‌گونه‌ای که پارک آبشار تهران 66 هکتار، کوه سنگی مشهد 94 هکتار، کوه صفه اصفهان 40 هکتار است.

سقاییان نژاد با اشاره به آخرین درصد پیشرفت بوستان هزار هکتاری گفت: 90 درصد این بوستان درختکاری شده و سیستم آبیاری تحت‌فشار و سیستم استفاده از پساب آن نیز اجرایی شده و 40 درصد بوستان نیز پارک سازی شده و تا 1404 مرکز اصلی گردشگری قم خواهد بود.

وی باغ پرندگان را یکی از بوستان‌های 9 گانه بوستان هزار هکتاری دانست و خاطرنشان کرد: باغ پرندگان با 30 میلیارد تومان اعتبار اجراشده و 100 گونه پرنده با فراوانی پنج هزار پرنده در آن نگهداری می‌شود و امیدواریم در افزایش نشاط اجتماعی شهر تأثیر به سزایی داشته باشد.

شهردار قم به بوستان طبقاتی شهید زین‌الدین نیز اشاره کرد و گفت: این بوستان در کنار بوستان شهدا که نماد 6 هزار 90 شهید استان قم بوده ساخته‌شده و نزدیک به 30 هزار متر و با 5 سطح  اجرایی شده و تا سطح 5 آن 70 متر فاصله است.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع سه سطحه میدان نماز با 60 میلیارد تومان آغازشده و با توجه به افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی  به طول 9 کیلومتر و خروج پردیسان از بن‌بست این تقاطع درروان سازی ترافیک این محور تأثیرگذار خواهد بود.

سقاییان نژاد افتتاح 100 هزار مترمربع فضای سبز در قالب 4 بوستان را قابل‌توجه دانست و ابراز کرد: از ابتدای سال تا امروز بیش از 190 هزار تن آسفالت معابر ریخته شده و تا پایان سال این عدد به 280 هزار تن می‌رسد.

وی افزایش سرمایه‌گذاری در شهر قم را اتفاقی مبارک خواند و تصریح کرد: دو پروژه سرمایه‌گذار با رقم 900 میلیارد تومان در قالب مجتمع تجاری، اقامتی و مسکونی در هفته گذشته کلنگ زنی شده که درحرکت شهر قم به سمت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب تأثیر بسیاری دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار