معاون کل وزارت بهداشت، گفت: اگر قرار است یک نفر وارد خانه ما شود که از اهالی خانه نیست، همه باید ماسک بزنند.
کد خبر: ۹۲۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 10 December 2020
 
                                                   حریرچی: نگران شب یلدا هستیم

به گزارش تابناک به نقل از مهر، ایرج حریرچی، در برنامه چاپ اول شبکه خبر، افزود: همکاری مردم در دو هفته اول اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی بسیار درخشان بود و همراه با اقداماتی که در راستای طرح شهید سلیمانی از اوایل آبان ماه شروع شد تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در شهر‌ها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۵ درصد مشاغل در گروه ۲ شغلی هستند، ادامه داد: وقتی شهری از حالت قرمز به نارنجی تبدیل می‌شود و به گروه ۲ شغلی اجازه فعالیت داده می‌شود در حقیقت نصف شهر بازگشایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اوضاع تهران همچنان شکننده است، گفت: متأسفانه هر کاری که انجام می‌دهیم تراکم در مترو و حمل‌ونقل عمومی قابل حل نیست.

حریرچی مهم‌ترین دغدغه و نگرانی کنونی را فصل سرما و شب یلدا بیان و تأکید کرد: درخواست ما از مردم این است که شب یلدا را به سال بعد موکول کنند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک هنگام مهمانی و تجمعات خانوادگی لازم است و باید هر یک‌ساعت یک‌بار به مدت ۵ دقیقه هوای محیط را تهویه کرد.

حریرچی تأکید کرد: هم اکنون هیچ داروی شیمیایی، گیاهی، سنتی و غیر سنتی مؤثر بر کرونا وجود ندارد.

وی با اشاره به استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای افزود: ماسک پارچه‌ای در جلوگیری از انتقال بیماری در سطح جامعه به اندازه ماسک‌های سه لایه می‌تواند کمک کننده باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار