مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راهداران راه ارتباطی ۴۲ روستای این استان را که با بارش برف و کولاک روزهای گذشته بسته شده بود، بازگشایی کردند.
کد خبر: ۹۲۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 10 December 2020

عبدالحسین علی اکبری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ آذر بارش برف و وقوع کولاک راه ارتباطی این تعداد روستاها را بسته بود که پس از اتمام بارش برف، راهداران انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه استان زنجان ۹۷۰ دارد، اضافه کرد: از این تعداد راه ۴۲ روستا در شهرستان های زنجان، ماهنشان و ایجرود بسته بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: استان دارای چهار هزارو ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بوده که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر (حدود ۸۰ درصد) آن آسفالت است.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ روستای استان زنجان در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارند که راه ارتباطی چندین روستا پس از بارش برف و وقوع کولاک به سرعت بسته می‌شود اما چون در منطقه صعب العبور واقع نیستند بنابراین قابل بازگشایی هستند.
علی اکبری اظهارداشت: در حال حاضر ۵۵۷ نفر در قالب ۵۰ تیم با ۲۵۴ دستگاه ماشین آلات در ۳۲ نقطه از این استان (راهدارخانه و مجتمع های امداد و نجات) مستقر هستند که در صورت بارش برف نسبت به انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی اقدام می‌کنند. 
وی افزود: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار