معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام ؛
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام گفت: روند تکمیل طرح بهسازی و همسطح سازی خیابان سعدی شمالی و جنوبی با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰ درصد پیشرفت ریالی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 11 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی رضازاده اظهار داشت: بیش ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح برآورد هزینه شده که این رقم از محل منابع اعتباری داخلی شهرداری ایلام تامین شده است.
وی افزود: از سعدی شمالی حد فاصل میدان خیام تا روبروی انتقال خون به طول ۶۵۰ متر به صورت یکدست مسطح بدون برآمدگی یا دست انداز سنگ فرش می شود که تردد برای گروه های دارای مشکلات بینایی، معلولان و کالسکه کودکان سهل تر شود.
معاون شهردار ایلام یادآور شد: مجموع سنگ فرش استفاده شده برای این پروژه ۱۴ هزار مترمربع است که این مقدار برای پهنای باند مسیر سواره و پیاده روهای دو طرف به کار می رود.
رضازاده تاکید کرد: خیابان و پیاده رو ۲۲ متر عرض دارد که با هدف جلوگیری از سرعت تردد خودروها به جای آسفالت سنگ فرش می شود و پیاده روها نیز در ۲ طرف باند به پهنای ۶ متر و ۲۰ سانتیمتر به یک اندازه تعریض می شوند.

وی با بیان اینکه پهنای خیابان در این محدوده ۱۱ متر است، اضافه کرد: یک مسیر ۲.۵ متری از سمت سعدی تا کنار انتقال خون به عنوان توقفگاه و ایستگاه خودروهای تاکسی و ۲ مسیر با پهنای هر خط سه متر برای عبور خودروهای شخصی به صورت یک طرفه از چهارراه سعدی به سمت خیابان آیت الله حیدری است.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام اضافه کرد: در صورت تصویب شورای ترافیک استان یک مسیر ۲،۵ متری هم در دیگر سمت خیابان برای مسیر برگشت خودروها از خیابان آیت الله حیدری به سمت سعدی ایجاد می شود که این خط یا برای برگشت همگانی تمام خودروها یا فقط تاکسی اختصاص خواهد یافت. 

رضازاده افزود: همچنین در حد فاصل پیاده رو تا خیابان نیز یک جوی آب برای زیباسازی مسیر تعبیه شده است که آب آن از قنات های زیرزمینی سعدی شمالی تامین می شود و کانال های هدایت آب باران به صورت سرپوشیده در زیر طرح واقع شده اند و تنها دریچه های ورودی آب در سطح پروژه مشهود است.

وی در مورد زمان به بهره برداری رسیدن این پروژه گفت: مدت اجرای پیمانکاری این طرح ۶ ماهه است که تاکنون چهارماه آن تمام شده و امیدواریم که قسمت سعدی جنوبی تا دهه فجر به اتمام برسد و تلاش این است که کل طرح تا پایان سال اتمام یابد.

معاون شهردار ایلام در مورد دیگر طرح های در دست اجرای شهرداری اظهارداشت: علاوه بر پروژه زیرگذر میدان شهید کشوری، بهسازی قسمتی از بلوار امام خمینی (ره) تا میدان مقاومت و اجرای پارک خطی و توسعه فضای سبز بلوار پژوهش نیز در حال انجام است./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار