کد خبر: ۹۲۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 12 December 2020

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت امسال اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی جنوب بلوچستان در حال اجرا دارد که امیدواریم با تکمیل پروژه‌های آبرسانی بخشی از مشکلات بی آبی مناطق مختلف شهری و روستایی مرتفع شود.

معین‌الدین سعیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از تلاش های مسوولان محلی، استانی و کشوری در حوزه های مختلف به ویژه آبرسانی قدردانی کرد و اظهار داشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، مدیر کل آبفای استان سیستان وبلوچستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان(ایرانشهر) به همراه فرمانداران و شماری از مردم محلی در چند روز گذشته از آخرین وضعیت پروژه ها و پیگیری مشکلات آنها از نزدیک بازدید کردند که از زحمات و پیگیریهای آنان قدردانی می شود. 

وی با اشاره به بی آبی و ضرورت مطالعه و انتقال آب دریای عمان به تمام روستاها و تکمیل شبکه های آبرسانی برای استفاده کشاورزی، آشامیدنی و صنعتی از سدهای پیشین راسک، زیردان چابهار و خیرآباد نیکشهر، خاطرنشان کرد: امیدواریم بزودی شاهد حل بخش بزرگی از مشکلات این منطقه باشیم و در سالهای بعدی ۱۰۰ درصد مردم از آب سالم وبهداشتی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ۵۲ روستای بخش تلنگ شهرستان قصرقند براساس قول مدیران آب و فاضلاب استان در کوتاه ترین زمان وارد مدار آبرسانی می شود و از مجموعه مجتمع آبرسانی دهستان حمیری بخش ساربوک نیز پنج روستا تا پایان بهار وارد مدار آبرسانی خواهند شد.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تأمین لوله های آبرسانی روستاهای دهستان مهبان و حوزه کاجو قصرقند و روستای جنگل، تسریع در پیشرفت ۲ کیلومتر آبرسانی به مجتمع روستایی فضل‌الهی تا پایان سال جاری و تسریع در تکمیل بقیه پروژه ها از درخواست ها و مطالبات مردم بود که قول مساعد برای انجام آنها داده شده است.

سعیدی ادامه داد: تأمین نیروی انسانی متخصص و استقرار پزشک برای بیمارستان و مراکز درمانی  شهرستان قصرقند، مصوب شدن سه میلیارد تومان اعتبار برای تجهیر و راه اندازی مرکزسلامت دمپیان علاوه بر هفت میلیارد تومان قبلی،  چارت سازمانی مرکز سلامت دمپیان و استقرار پزشک متخصص در آن طی دو روز کاری در هفته از قولهای مهم در حوزه بهداشت و درمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: همچنین در بازدید از مرکز جامع سلامت پیرسهراب قرار شد با توجه به نیاز مادران باردار منطقه و پیشگیری از زایمان غیربهداشتی مرکز تسهیلات زایمانی تا پایان سالجاری راه اندازی و بهره برداری شود.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار راه اندازی پانسیون و آزمایشگاه در قصرقند تا پایان سال جاری، راه اندازی مرکز جامع سلامت روستای هیت قصرقند تا پایان سال جاری، برگزاری مناقصه بیمارستان ۳۲ تختخوابی تا پایان سال ۹۹، راه اندازی پانسیون و آزمایشگاه دمبیان تا پایان سال جاری و راه اندازی مرکز سلامت و خانه بهداشت گرداگ قصرقند تا پایان سال را از دیگر موارد حوزه سلامت عنوان کرد که می تواند موجب رضایتمندی مردم شود.

وی به روکش آسفالت مسیر قصرقند به جکیگور، وارد مدار شدن راه ارتباطی کاجو به قصرقند در مرحله اول به طول ۱۵ کیلومتر و اصلاح گردنه صعب العبور مسیر جنگل کاجو، احداث سه دهانه پل در شهرستان قصرقند و راه ارتباطی کالدان اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه راهها هم تحولات خوبی رخ خواهد داد و از اینکه در شرایط سخت اعتباری مسوولان در حال تلاش هستند از زحمات و اهتمام آنان قدردانی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار