مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۳ میلیاردی و ضبط خودروی قاچاقچی لوازم تحریر در شهرستان کازرون خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:غلامرضا سالاری اظهار داشت: یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق در حومه شهرستان کازرون شناسایی و توقیف شد.

غلامرضا سالاری ادامه داد: محموله این کامیون لوازم تحریر خارجی بود و با توجه به اینکه بار مکشوفه بدون هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود، راننده کامیون بازداشت و پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کازرون تشکیل شد.

او از انجام تحقیقات در شعبه و بازجویی از متهم پرونده خبر داد و افزود: متهم در مراحل اولیه رسیدگی اقدام به ارائه اسناد و مدارکی کرد که طی استعلام از گمرک مشخص شد که مدارک ارائه شده جعلی و بدون اعتبار است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: نهایتا با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط محموله مکشوفه، ضبط خودروی متهم و جریمه ۳ میلیارد و هشتصد میلیون ریالی متهم صادر کرد.

رسیدگی به بیش از ۱۷ هزار پرونده
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص کنترل قیمت‌ها، تدابیری اتخاذ شد تا با همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، اقدامات ضربتی در راستای مقابله با گرانفروشی و احتکار صورت پذیرد.

سالاری اذعان کرد: در این رابطه ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی نیز دستور ویژه‌ای صادر و مقرر شد تا گشت‌های نظارتی به منظور برخورد با هرگونه اخلال در بازار خصوصا در اقلام ضروری شهروندان تشدید شود.

او با اشاره به اینکه پرونده‌های گرانفروشان و محتکران، بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی و مجازات‌های سنگین برای متخلفین اعمال می‌شود اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه «هفدهم ربیع‌الاول»، دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی با هماهنگی هر چه بیشتر با سایر ارگان‌های مربوطه و همچنین سازمان بسیج و سپاه پاسداران، تمام توان خود را به منظور کنترل قیمت‌ها بکار گرفته کما اینکه طی این مدت شاهد اقدامات مشترک تاثیرگذاری از جمله کشف ده‌ها انبار بزرگ احتکار کالا‌های اساسی بودیم که جزئیات آن‌ها در رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است..

او از رسیدگی به بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده طی هشت ماهه امسالی در حوزه‌های صنفی، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز و همچنین جریمه ۲ هزار میلیارد ریالی برای متخلفان خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی، انبار‌ها و ... انجام شده و به ۵ هزار واحد صنفی نیز برای رفع تخلف تذکر داده شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس نقش نظارتی شهروندان را به عنوان مهمترین مولفه نظارتی یادآور شد و افزود: عمده کالا‌های احتکاری با گزارشات دریافتی از شهروندان کشف شده که در صورت پررنگ شدن ارتباط دو سویه دستگاه‌های نظارتی و مردم، اثرات بازدارندگی این مهم، موجب کاهش چشمگیر تخلفات خواهد شد.

تشکیل ۳۶۰ پرونده احتکار و اخفاء
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و ... بطور مستمر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سطح استان در حال انجام است و در خصوص تخلفاتی همچون گرانفروشی و احتکار ، بدون هیچگونه اغماضی با متخلفان برخورد و مجازات های سنگینی اعمال می شود.

سالاری با اشاره تشدید نظارت ها بعد از تشکیل قرارگاه ریبع الاول افزود: کشف دهها انبار احتکار کالاهای اساسی توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج)، از جمله اقدامات موثری بود که در قالب این قرارگاه انجام و تاثیر بسزایی در کوتاه کردن دست سودجویان و فروکش کردن التهابات بازار داشته است .

او از تشکیل ۳۶۰ فقره پرونده احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه در شعب تعزیرات حکومتی استان خبر داد و اضافه کرد: متخلفین این پرونده‌های بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند و مقرر شده تا در صورت کشف انبار احتکار، بدون هیچگونه تعللی، کالا‌های مکشوفه با نظارت سازمان صمت به فروش برسد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گزارشاتی مردمی را باعث کشف بسیاری از تخلفات عنوان کرد و گفت: شهروندان چنانچه اطلاعی از دپوی غیرقانونی کالا در هر محلی دارند، مراتب را به شماره ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه و یا ۱۲۴ سازمان صمت گزارش داده تا نسبت به پیگری موضوع گزارش اقدام و با متخلفان برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار