مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از شرکت مجازی ۲۵۰ خواهر در کلاس‌های قرآنی و معارف قرآن کریم خبر داد و گفت: ثبت نام دوره‌های آموزشی ترم زمستان به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 14 December 2020

به گزارش تابناک قم، زهرا سادات موذن با بیان اینکه در ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث ۲۵۰ خواهر به صورت مجازی در دوره‌های آموزشی مرکز شرکت کرده‌اند، گفت: این دوره‌ها شامل دوره‌های‌معارف قرآنی و رشته‌های قرآنی می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های قرآنی مرکز تصریح کرد: از جمله رشته‌های قرآنی برای خواهران در ترم پاییز تفسیر ترتیبی و تنزیلی قرآن کریم است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث افزود: آشنایی با شرایط و سیر تحولات جامعه نزول، آشنایی با سیر تربیت دینی در قرآن کریم، فهم بهتر سوره‌های قرآنی و آشنایی و درک صحیح اصلاحات قرآنی از ویژگی‌های حضور در این دوره برای خواهران قرآن‌آموز است.

مؤذن ادامه داد: حفظ قرآن و نهج البلاغه، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن، ترجمه و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی و تفسیر سور منتخب قرآن کریم، تربیت کودک، همسرداری، مهدویت، شرح صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، سبک زندگی اسلامی، احکام عمومی و بانوان از رشته‌های قرآنی و معارفی قرآن کریم مرکز در ترم پاییز برای خواهران است.

وی همسرداری، سبک زندگی اسلامی، تغذیه سالم در اسلام مقدماتی و تکمیلی و تربیت توحیدی فرزند را از دیگر دوره های پاییزی مرکز قرآن و حدیث برای خواهران عنوان و اظهار کرد: در دوره تربیت توحیدی فرزند، بانوان با تفاوت تربیت توحیدی و دینی، اینکه چرا باید کودکان را توحیدی پرورش دهیم؟، اصول پرورش توحیدی کودکان، اصول پاسخگویی به سوالات توحیدی کودکان و اصول معرفی روش‌های عبادت خدا به کودکان و نوجوانان از جمله خواندن نماز، قرآن، دعا و نیایش، گرفتن روزه و رعایت حجاب آشنا می‌شوند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: آیین همسرداری از دوره‌های شاخص مرکز قرآن و حدیث برای خواهران در فصل پاییز است که با استقبال خوبی از سوی خواهران مواجه شده است.

موذن افزود: در این دوره بانوان شرکت کننده با دیدگاه های مطرح راجع به زنان، تفاوت های ادراکی زنان و مردان چگونگی و چرایی، تفاوت‌های گفتاری و رفتاری در اقایان و خانم‌ها چگونگی و چرایی و راهکارهای تحکیم خانواده و پیشگیری از عهدشکنی همسران آشنا می‌شوند.

وی یادآور شد: ثبت نام دوره‌های آموزشی ترم زمستان با استفاده از بسترهای اطلاع‌رسانی مرکز قرآن و حدیث به بانوان و دختران کودک و نوجوان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار