رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان گفت: قوه قضاییه و دادستانی برای برخورد با گرانفروشی، احتکار و تخلف اصناف در بازار ورود کنند.
کد خبر: ۹۲۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 14 December 2020

امیرحسین نظری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه در مواردی بازرسان این سازمان در زمان بازرسی و یا برخورد با متخلفان مورد برخورد ناشایست قرار می گیرند به همین دلیل از قوه قضاییه و دادستانی درخواست داریم برای برخورد با متخلفان ورود کنند تا با جدیب بیشتری با متخلفان برخورد شود.

فروش برنج به صورت وزنی

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مصرف کننده و یا عامل فروش، از این پس خرید و فروش برنج کیسه‌ای به عاملان و مصرف کنندگان باید با احتساب وزن کیسه برنج و نه به صورت کیسه‌ای باشد.

وی ادامه داد: پیش از این خرید و فروش برنج بر اساس کیسه انجام می‌گرفت اما در مواردی میزان وزن برنج با وزن درج شده بر روی کیسه همخوانی ندارد به همین دلیل این تصمیم در ستاد تنظیم بازار کشور گرفته شده است.

نظری افزود: موارد مختلفی در کاهش وزن و حجم برنج از جمله شرایط آب و هوایی تاثیرگذار است به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه تخلف باید خرید و فروش برنج بر اساس وزن کیسه انجام شود.

رییس گروه اقتصادی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: طبق اعلام وزارت صمت خرید و عرضه میوه عید نوروز امسال از سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی محول می‌شود.

محمد امین مکوندی بیان کرد: این وزارتخانه در نامه‌ای که به ستاد تنظیم بازار استان ارسال کرده درخواست مشخص شدن آسیب‌ها و قوت‌های اجرای طرح تنظیم بازار میوه ایام پایان سال را داشته است.

وی با بیان اینکه در این نامه آمده است که میزان نیاز استان اعلام شود و اینکه آیا موافق اجرای این طرح به صورت متمرکز و ملی هستند یا خیر افزود: وزارت کشور نیز در نامه ای اعلام کرده که هر چه زودتر میزان میوه مورد نیاز عید را اعلام کنیم .

وی ادامه داد: پارسال درخواست یک هزار تن سیب و ۲ هزار و ۵۰۰ تن پرتقال تنظیم بازار برای ایام نوروز را در خوزستان داشتیم.

در ایام نوروز دولت برای تعدیل قیمت میوه در بازارعید، سهمیه میوه‌ با قیمت تنظیم بازار به استان‌ها اختصاص، و در مکان‌های تعیین شده از سوی شهرداری عرضه می‌شود.

در سال های گذشته تامین و عرضه میوه تنظیم بازار عید با سازمان صمت بوده که امسال قرار است به سازمان جهاد کشاورزی محول شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار