رییس دانشگاه اراک گفت: دغدغه حوزه و دانشگاه رفع مشکلات جوانان است وبرای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
کد خبر: ۹۲۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 21 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سعید حمیدی در آیین افتتاح دفتر دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان مرکزی با بیان اینکه به شدت نگران فضایی هستیم که جوانان در آن به سر می‌برند افزود: متأسفانه در ۹ ماهه گذشته ارتباط ما به دانشجویان قطع شده است و تمام برنامه‌ها از طریق فضای مجازی و آنلاین دنبال می‌شود.
وی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) به پرستاران همیشه در صحنه، گفت: با شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته مراکز علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شده و به کالبد بدون روح تبدیل شده‌اند.
وی یادآورشد: برای در امان نگاه داشتن دانشجویان بسیار لازم است حوزه و دانشگاه دست در دست یکدیگر گذارده و با همکاری بیش از پیش برنامه‌ها را پیش برند.
دکتر حمیدی افزود: افتتاح دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه به طور قطع ارتباطات را تقویت کرده و باعث می‌شود طرح و برنامه‌های مشترک با خروجی مطلوب در دستور کار قرار گیرد.
رئیس دانشگاه اراک با تاکید برضرورت تغییر شیوه‌ها مطابق روز ادامه داد: تولید محتوا، فکر و اندیشه در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است بنابراین اساتید حوزه و دانشگاه باید نقش تولیدکننده فکر، اندیشه و محتوا را به خوبی ایفا کنند و لازم است دراین زمینه‌ها تجدید نظر جدی صورت گیرد.
حجت الاسلام ایمانی‌مقدم ، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با تأکید براینکه خودباوری ریشه در علوم انسانی دارد، گفت: برای تقویت مبانی باید در گام اول دولتی اسلامی تشکیل داد و برای داشتن دولت اسلامی باید علم اسلامی داشت.
وی افزود: وظیفه دانشگاه در این زمینه بسیار سنگین است و برای تحقق اهداف و رسیدن به جامعه مهدویت باید مبانی را به صورت گفتمان‌سازی درآوریم.
وی اسلامی‌کردن علوم را یکی از مباحث روز دنیا دانست و گفت: اسلامی‌شدن علوم ضرورت است چراکه ایران مهد علم و اخلاق است. وی یادآورشد:رهبری در سال ۹۱ در دیدار با دانشگاهیان کرمانشاه مطرح کردند که ایران مرحله انقلاب و تشکیل نظام اسلامی را پشت سر گذاشته است و باید مراحل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را محقق کنیم که برای تحقق آن نیاز داریم تا زبان فارسی به عنوان زبان علمی دنیا مطرح شود.
حجت الاسلام والمسلمین میرمهدی، رییس حوزه علمیه امام خمینی هم با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار از زحمات کادر درمان در طول شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.
وی اظهارداشت: وظیفه دانشگاهیان و حوزویان آن است که باید اهدف نهایی از علم را تبیین و تعیین کنند.
وی افزود:هر علمی آدابی دارد که پرداختن به آن بسیار حایز اهمیت است. آنگاه اخلاق نهادینه و ارزشگذاری شود و در مسیر صحیح قرار گیرد.
وی یادآورشد: افتتاح دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه اتفاق مبارکی است که انتظار می رود در آن هم به ترویج علوم حوزه و هم به علوم دانشگاهی پرداخته شود و ابزارهای تفکر را در بین جامعه تعیین و تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار